0



Hürriyet gazetesini okurken bu çorbanın tarifini gördüm. Tarifi okuyunca hemen yapmalıyım dedim. Tam kış günü için süper bir çorba. Çok da lezzetli oldu.

Malzemeler:
  • 1 aida çay bardağı arpa şehriye
  • 1 orta boy soğan
  • 1 orta boy havuç
  • 2 diş sarımsak
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 1 litre ve 1 bardak su (kaynamış)
  • tuz, karabiber,
  • kuru nane, kuru fesleğen ve kırmızı biber
Terbiye malzemesi
  • 3 kaşık yoğurt
  • 1 kaşık dolusu un
  • 1/2 limon 
  • 1 yumurta sarısı
Yapılışı:
  1.  Havucu, soğanı ve sarımsağı rendeledim. Zeytinyağında kavurdum. Üstüne arpa şehriyeleri attım. Onlarıda şöyle bir iki çevirdim. Üzerine 1 litre ve 1 bardak kaynamış su ileve ettim. Kaynama bıraktım.
  2. 1 kasede yoğurt, un , limon ve yumruta sarısını pürüzssüz hale gelene kadar bir güzel çırptım.İçine 1 bardak soğuk su katıp incelltim. Kaynayan çorbayı sürekli karıştırarak  yavaş yavaş içine döktüm. Karıştırmaya devam ettim. İçine tuzunu ve karabiberini katıp şehriyeler pişene kadar arada karıştırmaya devam ettim. Servis yaparken üstüne pul biberini, nanesini ve fesleğenini koydum.

Yorum Gönder

 
Top