0
Hayat durmadan değişiyor... Hep aynı şeylerin olduğunu zannettiğimiz zamanlarda bile. Bir plan bizim için tıkır tıkır işliyor. Bazen beklentilerimiz ve hayallerimizle planın ilerleyişi örtüşüyor, o zaman bizden mutlusu olmuyor. Bazen de plan hiç düşünmediğimiz bir yöne, yepyeni bir yola sürüklüyor bizi. Sürpriz yapıyor ummadığımız bir anda! Kesin olan bir şey var ki, hayattaki acı tatlı bütün deneyimlerimiz bizi bugün olduğumuz kişi yapıyor. Ve yarın olacağımız kişiye doğru ilerletiyor...

Ben de böyle bir dönemdeyim şimdi. Bir şeylerin değişme döneminde.
Ve tüm değişme dönemlerinde olduğu gibi, yine bir yolculuk ihtiyacı duyuyorum... Ne güzel bir şans ki, önümüzde uzun bir tatil ve yolculuk var! Özlediklerimle kucaklaşmak, günde neredeyse 24 saat düşündüğüm şeylerden biraz uzaklaşmak, bir süre yemek yapmamak, uzun süredir kitaplığımda bekleyen kitaplarımdan birkaçını okumak, sakızlı kurabiye yanında çay içerken denizi izlemek, zeytinyağına ekmeğimi banmak, telaşsız sabahlara uyanmak istiyorum...

Tatil sonrasına kadar blogu güncelleme imkanım olmayacak muhtemelen. O yüzden bayramınızı şimdiden kutluyor, bu uzun tatili en verimli ve güzel şekilde geçirin diyorum. Paylaşacağım tarif Dr.Oetker takviminden (hangi yıla aitti hatırlamıyorum). Farklılık arayanların mutlaka denemesini tavsiye edebileceğim, yumuşacık ve leziz bir tuzlu muffin bu.


Malzemeler
  • 1 paket sade kek unu
  • 3 adet yumurta
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 4 diş ince doğranmış sarımsak
  • 2 adet kırmızı kapya biber
  • Tuz (tarifte yoktu ben ekledim)
Yapılışı
  1. Kek ununu, sıvıyağı, yumurtaları ve sütü derin bir çırpma kabının içine alın. Kaşıkla karıştırarak tüm malzemenin birbirine iyice karışmasını sağlayın (miksere gerek yok).
  2. Biberleri ince ince kıyın. Çekilmiş ceviz ve kaşar peyniri ile birlikte hamura ekleyin, karıştırın. Akışkan bir hamur olmuyor.
  3. Kağıt yerleştirilmiş muffin kalıplarına hamuru kaşıkla paylaştırın.
  4. Önceden ısıtılmış 160 dereceye ayarlı turbo fırında (elektrikli mini fırın için 150 derece, midi fırın için 170 derece) yaklaşık yarım saat pişirin.
Sıcak ya da ılıkken, çay ve peynir yanında sunmanız servis önerisidir:) Kalanları dondurucuya kaldırabilir, mikrodalgada ısıtabilirsiniz. Oldukça doyurucu olduğunu da söyleyebilirim. Bu muffinleri yerken "cevizi tatlılardan çok tuzlularda seviyorum sanırım ben" dedim sevgilime. Hemfikir olduk:)


Bu arada zaten almış olanlarınız vardır, Leziz'in Kasım sayısı bayilerde. Çok emek verdiğimiz bir sayı oldu. Kapak kızlarımız ekmek hamuru ile yapılmış çörekler :) Ekmek hamuruyla daha neler yaptık inanamazsınız... İnci müthiş hayal gücü ve yaratıcılığını sonuna kadar kullandı yine. İronik bir şekilde, neredeyse vejetaryen bir sayı oldu diyebilirim! Buna biz de çok şaşırdık ama öyle oldu:) Sadece tariflerimizi değil, Akhisar gezi notlarını, kütüphane sayfamızdaki kitap önerilerini, İstanbul'un en güzel kahve duraklarını ve daha pek çok konuyu severek okuyacağınızı umut ediyorum...

Son olarak, sevgili Nezaket'in geçenlerde bana pasladığı mimi yanıtlamak istiyorum.

Blogumun en çok okunan yazıları, bir anlamda best of Sibel'in Kahvesi:) Bu sayede arşivde gezinti de yapmış oldum, teşekkür ederim Nezaketciğim. İşte benim listem... Belki siz de bir tur atarsınız eski tarifler arasında:
  1. Nohut Mayalı Ekmek
  2. Sakızlı Lorlu Kurabiye
  3. Zencefilli Kurabiye
  4. Windbeutel (Rüzgar Torbası)
  5. Aydın Mutfağı

Yorum Gönder

 
Top