0
Sizede oluyormu bilmem ama iftar masalarını çok fazla çekmek istediğim halde yemek saati yaklaşırken elim ayağım titriyor resmen çekiyorum fotoğrafları sonra bir bakıyorum hepsi bulanık inanılmaz:)Yemek yemekle çok seviyesiz bir birlikteliği olan ben için tahmin edersinizki ramazan biraz zor geçiyor özellikle son 2 saat uuvvvvvv:))



Bu güvecide aklımdan sayısız geçen yemekler arasından seçip yaptım hafta sonu marka olarak her zamanki gibi iglo gurme karides kullanmanızı tavsiye ederim....





Karides Güveç (2 kişilik)



1 orta boy kuru soğan

250 gram karides

2 diş sarmısak

2 adet yeşil biber

1 adet kırmızı biber

2 adet kırmızı olgun domates

1+1 tatlı kaşığı tereyağ

yarım çay kaşığı karabiber

1 çay kaşığı tuz

bir tutam biberiye

100 gram rendelenmiş kaşar peyniri



not:ben biber olarak 1 kase iglo karışık renkli biber kullandım.isteyen olursa malzeme listesine mantarda ilave edebilir ancak ben karides tadını bastırmamak amacıyla kullanmadım.











Tavamıza tereyağ ve küp doğradığımız soğanları alıp soğanlar pembeleşene kadar kavuralım.İnce uzun doğradığımız biberleri ve karidesleride ilave edip biber ve karidesler suyunu çekene kadar soteleyelim.Sarmısağı üçe bölüp karidese ekleyelim kabuğu soyulmuş domateside küpler halinde doğrayıp tencerenin kapağını kapatalım ve suyunu çekene kadar pişirelim.Tuz ve baharatlarınıda ilave edip altını kapatalım.



Karideslerimizi güveç kabımıza alıp üzerine rendelenmiş kaşar serpiştirelim.1 ttalı kaşığı tereyağı fındık büyüklüğünde arçalar halinde güvecin üzerine ekleyelim.200 derece ön ısılı fırında yaklaşık 10 dakika pişirellim ve soğutmadan servise sunalım.




Afiyet Olsun....









Yorum Gönder

 
Top