0

Kızım tatil için geldiğinde ördek yapmamı istedi. Ben de İzmir'de ördek bulabilmek için çalışmalara başladım. Bir çok yere sordum fakat bulamadım. En son semt pazarında canlı tavuk, horoz satan pazarcıya sordum. Bulamayacağımı fakat istersem kendisinin getirebileceğini söyleyince çok mutlu oldum. Temizlenmiş ördeği evime kadar getirdi. Biraz küçüktü ama olsun ördek bulmuştum ya... Kendisine çok teşekkür ediyorum. Kızımın yapmamı istediği Fıransız mutfağından  ''confit de canard'' idi. Ördek yağlı olmadığı için confit de canard yapamadım. Benim yaptığım şekliyle de çok lezzetli oldu.




Malzemeler:
  • 1 adet temizlenmiş bütün ördek,
  • 1 tatlı kaşığı toz karabiber,
  • 2 yemek kaşığı kalın tuz (turşu tuzu),
Yapılışı:
  1. Ördeği   karabiber ve tuz  ile iyice ovun 24 saat bekletin.
  2. İyice yıkayın poşetine alınır 170 derece ısıtılmış fırında yaklaşık  1,5 saat pişirilir.
Afiyet olsun...

Yorum Gönder

 
Top