0
Yeni yıla enerji dolu başlayalım istedim. O yüzden de yılın ilk tarifi olarak bu leziz ekmeği seçtim sizlerle paylaşmak için... Dilerim 2012 bereketli, lezzetli ve sağlıklı bir yıl olsun hepimiz için...

Benim için yıl pozitif enerji ve mutlulukla başladı. Ocak ayının ilk günlerini anlamsızlık hissiyle geçirenler var, ne kötü... Bir arkadaşımın dediği gibi, yılbaşına o kadar büyük anlamlar yüklüyorlar ve öyle hazırlıklar yapıyorlar ki, geçip gittikten sonra boşluğa düşüyorlar... Oysa havada nasıl güzel bir enerji var şu an! Umarım siz onu hissediyorsunuzdur.  

Gelelim ekmeğimize...
Yeni makinemde pişirdiğim ekmeklerden biri bu. İlk makinem olan emektar Sinbom, 3 yıldan fazla bir süre tepe tepe kullanıldıktan sonra ömrünü doldurmuştu. Hüzünlü oldu ona veda etmem, çünkü anlamı çok büyüktü benim için. Durmadan ekmek yoğurduğumu bilen sevgilim, evlenmeden kısa bir süre önce onu hediye etmişti bana. Hiçbir ekstra özelliği olmayan, sadece küçük boy ekmek yapabilen makinemi yıllarca çok severek kullandım. Hemen hemen her gün çalıştı, hatta misafirimiz geldiği günlerde ardı ardında 3 ekmek pişirdiği bile oldu. Yani 3 yıllık ömründe herhalde 6 yıllık hizmet verdi bize, o yüzden bozulmasına kızmadım ama üzüldüm.
 
Yeni makineme kavuşmam ise birkaç ay sürdü. Biraz araştırdım çünkü bu defa daha gelişmiş bir makine olmasını istedim. O arada yoğun tempomda eskisi kadar ekmek yapmaya fırsat bulamadığımdan, can Komşufırın'ın şahane ekmekleri ile idare ettik. Ama ne kadar şahane de olsalar, evde yapılan ekmeğin yeri ayrı... Sonunda bu makinede karar kaldım. Mahallemizdeki bayiinin nerdeyse yarı fiyatına vermesi ise kararımı hızlandırdı. İşte Ekmekçim'le yaptığım ilk ekmek de şu:

Birkaç aydan beri büyük bir aşk yaşıyoruz yeni makinemle, şimdiye dek beni bir kez bile üzmedi. Hele zaman ayarını yapıp sabah ekmek kokusuyla uyanmak ve sevgilime işe giderken taze ekmeğe sandviç hazırlamak harika!

Enerji ekmeğinin tarifi ise başka bir ekmek makinesinin tarif kitapçığından: Moulinex'in. Kitapçık denemez aslında, basbayağı ekmek kitabı bu. Ofisteki kütüphanede bulup evlat edindiğim bu kitap elimden hiç düşmüyor diyebilirim:) Mantık aynı olunca, başka makinelerde de yapılabiliyor tarifler çünkü. Durmadan yapıp afiyetle yediğimiz bu ekmeklerden niye blogda bahsetmiyorum ki diye düşündüm sonunda. Evet bu sayfalarda makine ekmeği görmeye alışkın değilsiniz biliyorum. Elde hamur yoğurmak çok ayrı bir şey, onu da kabul ediyorum ama makineler de büyük kolaylık bizler için. En azından içine koyduklarınızın hepsini siz seçiyorsunuz ve hiç vaktiniz olmasa da kendi ekmeğinizi yapabiliyorsunuz. (Bir arkadaşım "ama 3,5 saat çok uzun! Vakit kaybı!" demişti, o geldi aklıma şimdi:) 


Vereceğim ölçüler 750 gramlık bir ekmek için. Benim makinem 1200 gr yapabiliyor maksimum, o nedenle kitapta 2 katı olan ölçüleri yarıya indirdim. Bu haliyle de yeterince büyük bir ekmek oldu. Makineniz 1,5 kg yapabiliyorsa 2 katına çıkarabilirsiniz aşağıdaki ölçüleri. Oldukça zengin bir ekmek bu, kahvaltıda çok güzel gidiyor özellikle.

Malzemeler:

- 300 ml ılık su
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 250 gr beyaz un
- 75 gr çavdar unu
- 75 gr kepekli un
- 1 tatlı kaşığı susam
- 1 tatlı kaşığı haşhaş tohumu
- 1 tatlı kaşığı ayçekirdeği içi
- 1 tatlı kaşığı keten tohumu (tane)
- 1 tatlı kaşığı mısır 
- 1 tatlı kaşığı kuru maya
- Süslemek için dilerseniz portakal kabuğu şekerlemesi veya ceviz

Yapılışı:

1. Makinenin haznesini hafifçe yağlayın. Suyu, tuzu ve unların yarısını ekleyin.

2. Susam, haşhaş tohumu, ayçekirdeği içi ve keten tohumunu yağsız tavada hafifçe kavurun. Böylece ekmeğinizin daha hoş bir lezzeti olacak. Kavurduğunuz tohumları ve mısırı hazneye ilave edin.

3. Unların kalan yarısını da ekleyin. Un tepeciğinde bir madeni para kadar çukur oluşturup mayayı buraya koyun (bu özellikle makine hemen çalışmayacaksa önemli, mayanın sıvılara hemen temas etmemesi gerekiyor).

4. Standart ekmek ayarında pişirebilirsiniz. Ben koymadım ama yoğurma işlemi bittikten sonra yarım cevizler ve portakal kabuğu şekerlemeleri koyabilirsiniz hamurun üzerine.

Sırada Mısır Çarşısı'ndan sevgilime sipariş ettiğim şahane hurmalarla, yeşil çaylı ve hurmalı ekmek denemesi var:)

Yorum Gönder

 
Top