0
Üstüste paylaştığım tariflere bakılırsa bizim evde hamur işinden başka bir şey pişmiyor sanılabilinir.Aslında son haftalarda fotoğraf çekimlerinden soğuma geldiği için akşam yemeğini hemen mideye indiriyorum :)


Bu yemeğide bir etkinlikte sevgili Pelin'in elinden yemiş ve çok beğenmiştim.Hemen eve gidip biraz baharat ilavesi ile denemiştim tabi.Evde haşlanmış nohut varsa içinde güzel olur bence,tavsiye ederim :)




Etsiz Patlıcanlı Köfte

Köfte Hamurları İçin;
2 su bardağı yarma
1 su bardağı ince bulgur
yeterince su
tuz,karabiber,kimyon

Sos İçin,
2 orta boy kurusoğan
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
2 tane orta boy patlıcan
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz,karabiber,kırmızı pul biber,nane



Köfte hamurları için suyu azar azar ekleyerek yumuşak olmayan bir hamur hazırlayın.


Hazırlanan hamurdan nohut büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın (benim vaktim olmadığı için büyükçe yaptım)Patlıcanları alacalı soyup küp küp doğrayın tuzlu suda 10 dakika bekletin ve bol sıvıyağda kızartıp peçete üzerine alın.



Yağları büyükçe bir tencereye koyup yemeklik doğranmış soğanları pembeleşene kadar kavurun ve salçaları ilave edin.Üzerine 7-8 bardak su ilave edip su kaynayınca hamurları ekleyin.15 dakika sonra kızarmış patlıcanları ve baharatlarıda ekleyip 5 dakika daha pişirin.Yemeği 10 dakika kadar dinledieip sıcak sıcak servis yapın.


Afiyet Olsun...

Yorum Gönder

 
Top