0
Zeytinli lorlu kek tarifi
Bahar yüzünü göstermeye başlamışken, baharlık bir tarifle kahvenin kış havasını dağıtayım dedim bu Pazar... Bütün bir kışı sağlam geçirebildikten sonra tam havalar ısınmışken hasta olmak, üstelik bunun işte en yoğun olduğum döneme denk gelmesi beni yere serdi gerçi... Ama taze bir enerjiyle dolmak istiyorum artık. İlkbahara adımlarımı uydurup, tıpkı doğa gibi tazelenmek istiyorum. Büyük bir temizlik yapmak istiyorum; evimde, ruhumda, eşyalarımda ve tüm hayatımda... Fazlalıklardan, eskilerden, yıpranmışlardan kurtulmak, tamir edebileceklerimi onarmak, atmam gerekenleri atabilmek ve ardından derin bir nefes alıp rahatlayabilmek istiyorum.

O yüzden bu sabah biraz erken kalkıp evimi havalandırdım önce. Ardından çay demledim, buzdolabından kahvaltılıkları çıkardım. 3 yumurtayla omlet yapmak yerine, bu defa tuzlu keke koymaya karar verdim onları. Zeytinyağlı olsun istedim kekim. Tıpkı annemin evinde yaptıklarımız gibi... Zeytinli olsun istedim. Lorlu olsun istedim bir de. Organik pazardan dün aldığım yeşilliklerle de renklensin istedim.

Ortaya öyle güzel bir lezzet çıktı ki, "acaba arşivimde var mı böyle bir tarif?" diye düşündüm yerken. Baktım, benzeri tarifler olsa da klasik bir tuzlu kek tarifi vermemişim hiç. Ben dilimledim, sevgilim fotoğrafladı ve taze taze paylaşmak kaldı geriye... İşte benim yaptığım şekliyle zeytinli lorlu kek tarifi. Malzemelerle dilediğiniz gibi oynamak, kendi çay saatinizi ya da kahvaltınızı renklendirmek size kalmış...

Zeytinli lorlu kek tarifi

Malzemeler

  • 3 adet organik yumurta
  • 1 su bardağı tava yoğurdu*
  • 3/4 su bardağı zeytinyağı
  • 3 su bardağı organik beyaz un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 20 adet siyah Gemlik zeytin
  • 150 gr taze lor peyniri (Muratbey marka kullandım)
  • 1 çay kaşığı deniz tuzu
  • Çeyrek demet dereotu
  • Çeyrek demet maydanoz
  • Üzeri için bol susam ve çörek otu

* Bu tür tariflerde yoğurdun birikmiş suyundan da kullanıyorum; hamura hem lezzet ekliyor hem de vitamin. 

Yapılışı

  1. Yumurtaları bir çırpma kabına alın, yoğurdu ve zeytinyağını üzerine ekleyin. Çırpma teliyle iyice çırpın (mikser kullanmanıza gerek yok). Bu karışımdan 2 kaşık ayırın.
  2. Unu ve kabartma tozunu ayrı bir yerde eleyerek karıştırın. Hamura ekleyin.
  3. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkartıp ikiye bölün. Loru ufalayın. Dereotu ve maydanozu ince ince kıyın. Tuzla beraber hepsini hamura ekleyip karıştırın.
  4. Hamuru yağlanmış bir borcama dökün. Üzerini düzeltip ayırdığınız karışımı fırçayla sürün. Bunu nereden öğrendiğimi anımsamıyorum ama tuzlu hamurların üzerinin nar gibi kızarmasını sağlıyor. Diğer tariflerinizde de aynı yöntemi deneyebilirsiniz, aklınızda bulunsun.
  5. En son kekinizin üzerine bol susam ve çörek otu serpin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri güzelce kızarana kadar pişirin. Ilındıktan sonra dilimleyip servis yapın.

Zeytinli lorlu kek tarifi

Soğuyan zeytinli lorlu kek dilimlerini benim yaptığım gibi dondurucuya kaldırıp daha sonraki kahvaltılarınızı şenlendirebilirsiniz. Ama sıcakken, hele paylaşacağınız çok kişi varsa, bir diliminin bile kalmayacağına eminim. İçine ne kadar iyi malzemeler koyar ve ne kadar sevgiyle yaparsanız, o kadar mükemmel olur. Tıpkı pişirdiğimiz ve paylaştığımız tüm yiyecekler gibi...

Yorum Gönder

 
Top