0
Baharatlı Armut Tatlısı

Facebook ve Twitter'daki sayfalarımda bir meyve tatlısının gelmekte olduğunu fısıldamıştım birkaç gün önce. Doğrusu aradan fazla zaman geçmeden de yazacağımı düşünüyordum ama pek öyle olmadı. Yine toplantı, lansman, çekim vs her şey üst üste geldi. Ay ortasına doğru yaklaşırken kafamı kaşıyacak zamanım olmayacağını bildiğim için, daha fazla beklemeden yazayım dedim.

Bu nefis armut tatlısını geçtiğimiz hafta sonu pişirmiştim.
Maksat armut mevsimi geçmeden güzel bir tatlı yapmak (gerçi organik pazardaki fiyatları görünce mevsim geçiyor mu yeni mi başlıyor ayırt etmek zor ama!) ve midelerimizi şenlendirmekti. İkisi sevgiliye, birisi bana olsun diye 3 armuttan yaptım ben tatlımı, yani yarım ölçü. Tarifi Macro marketin dergisinde görmüş ve çok leziz olacağını düşünerek denemek için kesip saklamıştım. Geçtiğimiz hafta malzemeleri tamamlayıp denedim ve Fırat'ın eve gelmesini bekleyemeden ılıkken yedim. Zaten tatlıları ya ılık severim ya da sıcak... Bu da üzerine vanilyalı dondurma koyunca tam ılık yemelik bir tatlı oldu. Şarap ve vişne suyunda pişen armutlar hiç gıda boyası kullanmadan böyle harika bir renge kavuştu. Uzun süredir meyve tatlısı da yemediğimden, çok ama çok hoşuma gitti.

Baharatlı Armut Tatlısı

Tarifi kendi yaptığım şekilde, 3 kişilik yazıyorum. Siz ölçüleri çoğaltabilirsiniz.
Özellikle şık görünümüyle yemek davetleri sonrası ikram etmek için hafif bir tatlı seçeneği olabilir. Ben Deveci armudu ile yaptım ve tarifte 10 dakika yazmasına rağmen 50 dakika pişirdim. Armutlar bu sürede ancak yumuşadı. Belki cinsi ile ilgili olabilir. O yüzden pişirme sırasında 10 dakikada bir çatalla kontrol etmeyi ve armutları döndürmeyi unutmayın. İyice yumuşamaları çok önemli.

Malzemeler:

  • 3 adet armut
  • 375 ml (yaklaşık 2 su bardağı) kırmızı şarap
  • 125 ml vişne suyu
  • 185 gr toz şeker
  • 1 adet çubuk tarçın
  • 3 adet yıldız anason
  • 5 adet karanfil
  • 1 küçük portakalın kabuğunun rendesi

Yapılışı:

  1. Armutları bütün olarak soyun, saplarını koparmamaya çalışarak dip kısımlarından ufak bir kaşık ya da bıçak yardımıyla çekirdeklerini çıkartın.
  2. Ufak bir tencereye şarap, vişne suyu, toz şeker ve baharatları alın. Şeker eriyene kadar orta ateşte karışımı ısıtın, arada karıştırın. Kaynamaya başladıktan sonra ateşi kısıp 10 dakika kaynatın. Daha sonra armutları tencereye ekleyip kapağını kapatın ve pişmeye bırakın. Arada kontrol etmeyi unutmayın.
  3. Armutlar iyice yumuşadıktan sonra servis tabağına çıkarın. Tencerede kalan şurubun hafifçe koyulaşmış (bal kıvamına gelmiş) olması gerek. Eğer çok sıvıysa, armutları aldıktan sonra şurubu bir 10-15 dk daha kaynatın.
  4. Servis tabağındaki armutların üzerine ve kenarlarına şurubu gezdirin. Ilınmaya bırakın. Vanilyalı dondurma ya da kaymakla servis yapabilirsiniz.
Baharatlı Armut Tatlısı

Yorum Gönder

 
Top