0
 Selamlar sevgiler gönderiyorum can dostlarıma :)Bu aralar kurabiyecizade oldum ))Bu seferde düğmeli kurabiye yapmak istedim içersine tahin ve pekmez kattım bu kadar lezzetli olacağını düşünmemiştim inanın
harika oldular.
Denemek  isterseniniz çekinmeyin  derim ,hiç pişman olmazsınız emin olun .Sadece pişirirken dikkatli olun benim gibi bir tepsisini fırında unutmayın resimlerdede görüldüğü gibi iki renkli olur kurabiyeler)Ama kızaranda  çok nefis, çok kıyır oldu. Hemde görüntüsüde hoşuma gitti.
Huzurlu bir hafta sonu diliyorum :))
 GEREKLİ OLANLAR:
150 gr oda ısısında margarin
1 yumurta
1çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 türk kahve fincanı tahin
1 türk kahve fincanı pekmez (ben dut pekmezi kullandım)
1 türk  kahve fincanı nişasta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
alabildiği kadar un hamur kulak memesinden sert olacak.
Düğme deliklerini açmak için  1 adet çöp şiş

 HAZIRLANIŞI:
D erin bir kaba yağları ve şekeri koyup iyice yoğuralım .Yumurtayı da katıp tekrar elimizle çırparak yoğuralım.
Sırayla diğer malzemeleride katıp, unu da azar azar ilave ederek hamurumuzu iyice özleşene kadar yoğuralım .
Hamurdan cevizden büyük parçalar koparıp avcumuzda yuvarlayalım  ve üzerini hafif bastıralım.
Üzerlerine çöp şişle dört delik batıralım, düğme şekli verelim önceden ısıttığımız 250 derecedeki fırınımızda üzeri pembeleşene kadar pişirelim


Yorum Gönder

 
Top