0
Limonata,
                       Mutlu haftalar Sevgili Dostlar.Kaç zamandır bekliyor limonata tarifim. Havalar ısınsın, sıcaklar gelsin de vereyim diyorum. Fakat bir türlü gelmeye karar veremeyen yaz sıcaklarını bekleyerek olmayacak anlaşıldı. En iyisi önümüzdeki sıcak günlerde yapmanızı tavsiye ettiğim bir linomata olsun bu.
                        Yaz gelince serin serin birşeyler içmek lazım. Doğalını tercih edecekseniz, en sevileni ve bilineni limonata tabiki. Bazıları naneli içmeyi tercih etse de ben sevmem naneli olanını. "-E o zaman Elif niye naneli bardaktaki limonata ?" derseniz buna cevabım sadece görüntü amaçlı olmasıdır.
                       Birkaç gün önceki aşırı sıcaklarda okuldan gelirken, kızlar dondurma diye tutturdular. Ben dondurmayı, pastanelerden alanlardanım. Hazır dondurmaları pek almam. Hiç almam demiyorum ama özellikle çocuklar söz konusu olduğunda, onların süttozundan yapıldıklarını düşündüğüm için, hazır dondurma almıyorum çoğu zaman.
                       İşte böyle bir günde, kızlar dondurmalarını yerken, benim gözüme limonata ilişti. Bir bardak içtim orda ama beni kesmedi. Eve gelir gelmez yapmaya koyuldum. Yaz sıcağında ev yapımı limonata gibisi var mı?

Malzemeler:
  • 2 litre içilebilir su
  • 3 limonun kabuğu(beyaz yerleri rendelenmiyecek)
  • 1 portakal kabuğu
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 limon suyu (büyük)
  • 1çay kaşığı limon tuzu
Yapılışı:
  1. Limonun kabuklarını ve portakal kabuğunu rendele. Beyaz yerlerini rendeleme ki acı olmasın.
  2. Suyun 1 litresini buzluğa koy, diğer 1 litresini tencereye koy, limon kabuklarını da ekle, çok az (aroması çıkana kadar) kaynasın. Süzgeçten geçir, limon kabuklarını ayır.
  3. Şekeri ekle,limon tuzunu ekle karıştırarak erit. İçine soğutulmuş 1 litre su ekle.
  4. İçmeden önce sıkılmış limon suyunu ekleyerek afiyetle iç. 
Not: Limon tuzu, limon suyu ve şeker oranı kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. 

Limonata


    Yorum Gönder

     
    Top