0



Bunlar da haftasonu Yılmaz'a göndermek için yaptığım patatesli ay çörekleri...

Yılmaz dün sabah gönderdiklerimin tümünü tükettiklerini ve süper olduğunu yazmış:) Kargonun gecikmeden ulaşmasına da ayrıca sevindim, genelde sorun yaşadığım bir firmaydı çünkü..

Bu çörekleri ilginç yapan, hamuruna karıştırılan patates püresi. Patatesli deyince düşünülebileceği gibi içinde patates değil peynir var. Başlangıçta mayalanacak bir hamura patates koyma düşüncesini pek aklım almadı ama merak ya, denemek istedim. En kötü ihtimalle Yılmaz'a klasik poğaça yapıp gönderirim diye düşünerek denedim. Hamur o kadar kabardı ki ben de şaşırdım! Lezzetli olacağını tahmin etmiştim hamuru görünce, tadınca da kesinlikle "misafirlik" olduğuna karar verdik annemle. Tek tehlikesi var, o da özellikle açsanız kendinizi kaptırma olasılığınız yüksek! Zira yumuşacık puf puf oluyorlar. Ama neyse ki biz hemen paket edip göndererek bu dertten kurtulduk:)

Tarif, Boyut Yayın Grubu'nun çıkarttığı Pratik Mutfak Rehberi serisinden. Serinin yazarlarını bilmiyorum ama oldukça güzel tarifler var, ileride de denediklerimi paylaşmak istiyorum. Tarifte değişiklik yapmadım, sadece un miktarı fazla geldi, onu azalttım. Bir de ısıyı ve pişirme süresini kendi fırınımıza göre ayarladım.

Malzemeler:

- 400 g un (yaklaşık)
- 1/2 paket yaş maya (21 g)
- 3 adet orta boy patates
- 125 g tereyağı (oda sıcaklığında)
- 2 adet yumurta
- 1 Türk kahvesi fincanı süt
- 2 tatlı kaşığı tuz
- 200 g beyaz peynir (ben kelle peyniri kullandım)
- 1/2 demet maydonoz
- Çörekotu


Yapılışı:


1. Öncelikle patatesleri haşlayın ve ezerek püre haline getirin.

2. Mayayı ılık sütte eritin, az miktarda unla krep hamuru kıvamında bir bulamaç yapın. 15 dk kadar ılık bir yerde bekletin.

3. Geri kalan unu eleyin, ortasına dinlendirdiğiniz karışımı boşaltın. Tuzu kenarlarına serpin. Patates püresini, tereyağını ve 1 yumurtayı da ekleyerek iyice yoğurun. Elinize yapışmayan bir hamur yapın.

4. Hamurun üzerini örterek mümkünse güneşte, değilse ılık yerde mayalanmaya bırakın. Hamur elinize yapışmıyor olsa da sıcakta mayalandıktan sonra beze yapışacaktır (bez nemli de olsa), o yüzden üzerini ya streç filmle örtün ya da kapaklı bir kap kullanın. Ben kapaklı kap tercih ediyorum. Mayalanma 30 dk - 1 saat arasında sürebilir.

5. Bu arada iç malzemenizi hazırlayın. Bunun için peyniri ufalayın, maydonozları incecik kıyın, 1 yumurtanın da sarısını ayırarak akını iç malzemeye ekleyin, karıştırın.

6. Mayalanan hamuru yumurtadan daha küçük parçalara ayırın. Elinize yapışıyorsa ellerinizi ve hamur tahtasını unlayın. Hamuru 10-12 cm çapında açın. İç malzemeden bir kenarına koyun, katlayarak kapatın, hafif bükerek ay şekli verin.

7. Yağlı kağıt serili tepsiye dizdiğiniz çöreklerin üzerine fırçayla yumurta sarısını sürün, çörek otu serpin.

8. Fırını hafif ılıtın, 10 dk da fırında mayalandırın. Ben doğrudan sıcak fırına koydum, çünkü tepsiye sıraladıkça zaten kabardılar. 175 derece fırında 15 dk pişirdikten sonra ısıyı 200 dereceye yükseltin, üzerleri kızarana kadar 15 dk daha pişirin (tarifte verilen ısı ve süre 175 derecede 40 dk).


Bugün Çarşamba, yani bizim pazar günümüz:)
Anneme kilolarca elma sipariş ettim yine! Bir de tazecik barbunyalardan. Ne güzel oluyorlar bu mevsimde! Keşke gezip dolaşma şansım olsaydı ama ne yapalım, bana da eve gidince torbaları karıştırmak düşüyor... Bakalım bugün ne sürprizler çıkacak?

Yorum Gönder

 
Top