0




Mantar dolmasını ilk kez geçen yaz annemle gittiğimiz Akyaka'da bir restoranda yemiş ve çok sevmiştim. Zaten restoranlarda fazlaca yemek seçeneği olmayan biri olduğum için orada da hep yaptığım gibi doğruca vitrine bakmaya gitmiştim. Ne yiyebileceğime karar vermek için mezeleri inceleyip bu arada garsonun "et yemiyorsanız tavuk var balık var" çözümlerine (!) sabırla yanıt verirken gözüme çarpmıştı mantar dolmaları. Ne güzel görünüyorlar! bunlardan yiyeceğim! demiştim. Garsona göre bir ara sıcak olsa da, ben mantar dolmasını ana yemeğim olarak istemiş ve mutlulukla yemiştim.

Evde de yapmak istiyordum ne zamandır. Annem geçenlerde "şahane mantarlar buldum Sibel, bak onları değerlendir" deyince aklıma dolma yapmak geldi. Benim kullandığım mantarlar çok lezzetli olsa da biraz küçük oldukları için aslında dolmaya çok uygun değillerdi (onu da pişince anladım, çünkü küçük fotoğrafta göreceğiniz gibi iç malzemesi taşmıştı, herhalde iri olsalar daha iyi olurdu) yine de dolmalar leziz oldu. Bu kadar bol ve kızarmış peynir olursa güzel olmaz mı? Size tavsiyem iri mantarlarla yapın, ama mutlaka yapın:) Gerçekten de ideal bir ara sıcak veya ana yemek olabilir!

Geçenlerde Mekanımız Mutfak'tan sevgili Hatice de mantar dolması yapmıştı. Onun dolmaları sebzeliydi ve çok da lezzetli görünüyorlardı. Ben otlu ve peynirli denedim sadece. Özellikle biberiyenin tadını fırın yemeklerinde çok sevmeye başladım...

Malzemeler:

- 10 adet iri mantar
- 125 g tulum peyniri
- 1 diş sarımsak
- 1 dal taze fesleğen
- 1 dal maydonoz
- Bir tutam biberiye

Yapılışı:

1. Peynir, sarımsak, fesleğen, maydonoz ve biberiyeyi rondoda çekin. Peyniriniz az tuzluysa bir miktar tuz ekleyebilirsiniz

2. Mantarları temizleyip dış zarlarını soyun, saplarını kesin. Hafifçe yağladığınız küçük bir borcama sıralayın.

3. Hazırladığınız içi mantarlara doldurun.

4. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında üzerleri iyice kızarana dek pişirin. Fırından alınca hemen servis yapın!

***********************

Eveeeet gelelim güzelim brokoliye!
Eve dönüp de annemin hazırladığı bir tabak brokoli salatasını görünce sevinç çığlıkları attım, "anneee brokoli de mi çıkmış?!" şeklinde:) Brokoliye de kavuştuk, demek ki kış geliyor artık. Ne lezzetli yemekler yapılır brokoliden.. Makarnalar mı istersiniz, salatalar mı, yoksa fırında mı pişmeli bol peynirli... Hımm.. hepsinin sırası geliyor! Ama ilk brokolimizi böyle yedik, yani buharda haşlanıp soğutulduktan sonra üzerine sızma zeytinyağı ve mis kokulu yeşil limonlardan gezdirilmiş haliyle.. Limonlar öyle güzeldi ki kokuları ellerimizden çıkmadı uzunca süre...

Yorum Gönder

 
Top