0
Yılmaz birkaç ufak eşyası için kargo istedi haftasonu. "Abla birşeyler de yaparsan çok iyi olur valla" diye de ekledi. Özel birşey istemiyormuş, ne istersem yapacakmışım. Ama annem de ıspanaklı börek yapsa ne iyi olurmuş hani! Ispanaklar daha çıkmadı hayatım ama ben sana başka birşeyler yaparım dedim.

Tahinli Kek Tarifi


Cumartesi günü paketi İstanbul arabasına yetiştirmek için annemle seferber olduk. Araya Pazar günü gireceği ve yaptıklarımız biraz bayatlayacağı için üzülerek de olsa koliyi hazırladık. Yılmaz için tahinli kek, patatesli ay çörekleri ve elmalı kurabiyeler yaptım. Onun favori keki çikolatalı ıslak kektir, ama o tür bir kekin 2 gün kapalı pakette sağlam kalmayabileceğini düşündüm, pek güvenemedim. Sonuçta kışın soğuk günlerinde daha "sağlam" bir paket hazırlama niyeti ve sözüyle paketi gönderdim. Umarım 5 dakikadan daha uzun bir sürede afiyetle yerler:)

Tahinli keki dilimleyip kutuya koyarken tadına ucundan baktım tabi. Klasik bir kek yemeyi özlemişim! Hele annem benden de fazla özlemiş. Yaz boyunca bir-iki tart dışında klasik kek yapmadığımı hatırladım. Eve de isteriz bu tahinliden! dedi annem bir parça keki kahvesinin yanında tadarken.

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 140 g eritilip ılıtılmış tereyağı
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5 yemek kaşığı tahin

Yapılışı

  1. Yumurtaları ve şekeri derin bir kaba alıp, mikserle önce normal sonra yüksek ayarda en az 6-7 dk çırpın.
  2. Yoğurdu ve yağı ilave edip çırpın.
  3. Unu, vanilyayı ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyerek sadece malzemeye karışıncaya kadar karıştırın.
  4. Yağlanmış kek kalıbına hamuru dökün. Ben kelepçeli kalıp kullandım.
  5. Hamurun üzerine tahini gelişigüzel gezdirerek dökün.
  6. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dk pişirin. Fırından aldıktan 10 dk sonra üzerine toz şeker serpin.
Tahinli Kek



Oldukça basit ama çok leziz bir tahinli kek oldu. Bu güzel sarı rengi de sanırım köy yumurtaları ve tereyağı verdi. İlk fırsatta bir de çikolatalı kek mi yapsam?

Yorum Gönder

 
Top