0

Kimi bayılır, kimi ben almayayım der, cheesecake öyle garip bir lezzettir! Ben bayılanlardanım. Hani her tatlının kolay kolay "kesmediği" tatlıseverlerdenseniz eğer, normal büyüklükte bir dilim cheesecake ile o "kesme" hissini yakalamanız mümkün. Daha büyük porsiyonları siz bile bitiremeyebilirsiniz!

Daha önce tart tabanlı cheesecake denememiştim hiç. Tart taban doğru bir ifade mi bilmiyorum, kek taban da denebilir belki. Denediklerim ve yediklerim hep bisküvi tabanlıydı. Bu kez tart tabanı ile denemek istedim ve lezzet olarak güzel bir cheesecake oldu. Ancak her ikisi de benim hatamdan kaynaklanan iki kusuru vardı bu cheesecake'in: Birincisi, tabanının kenarlarını fazlaca yükseltmişim ve bu nedenle 1 saate yaklaşan pişme süresi sonunda doğal olarak tartın kenarları sert oldu (ve ben kendime kızdım). İkincisi ise, malesef acele edip malzemelerimin oda ısısına gelmesini beklemeden yaptığım için üstü fotoğrafta da gördüğünüz gibi çatladı (ve ben kendime yine kızdım). Siz bu hataları yapmazsanız eğer, şık ve son derece lezzetli bir cheesecake'iniz olabilir...

Bolca labne, az yumurta kullanıldım. Limon aromasıyla birlikte çok sevdiğim çikolatayı hem peynirli harcın içine bolca kırdım, hem de üst süslemede kullandım-peynirli harca bitter, üste sütlü çikolata... Bu çizikleri yapmayı da hep isterdim, ilk kez yaptım (belli oluyor değil mi?) Süslü olsun cheesecake'im dedim, bu kadar oldu. Olsun, sonuç olarak biz sevdik! En azından bundan sonrakilerin daha iyi olacağını düşünüyorum...

Malzemeler: (10 kişilik)

Tart tabanı için:
- 1/2 paket (125 g) tereyağı (yumuşak)
- 6 yemek kaşığı pudra şekeri
- 1 adet yumurta
- 3 su bardağı un
- 2 yemek kaşığı soğuk su

Peynirli harç için:
- 1 yumurtanın akı
- 3 paket labne peyniri (toplam 600 g)
- 1/2 paket çiğ krema (100 ml)
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 1 adet limonun rendelenmiş kabuğu
- 100 g bitter çikolata (küçük parçalara kırılmış)

Üzeri için:
- 50 g sütlü çikolata

Yapılışı:

1. Tart tabanı hazırlamak için önce tereyağını, pudra şekerini ve yumurtayı parmak uçlarınızla yoğurun. Bu karışıma azar azar unu ve suyu ekleyerek yoğurmaya devam edin. Yumuşak ve elinize yapışmayan bir hamur elde edeceksiniz. Hamuru bir streçle kaplayıp buzdolabında 15 dk bekletin.

2. 26 cm çapındaki kelepçeli kalıbınızı yağlayın, fırınınızı 190 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

3. Hamuru elinizle açarak kalıba yerleştirin. Kenarlarını hafifçe yükseltin. Peynirli harcın dolduracağı kadar bir çukur oluşması yeterli.

4. Peynirli harcı hazırlamak için önce yumurta akını mikserle köpürtün. Labne peyniri, çiğ krema ve pudra şekerini ekleyip sadece malzemeler karışana kadar çırpın. En son limon kabuğu ve çikolataları ekleyip bir spatula ile karıştırın.

5. Hazırladığınız harcı tartın içine dökün, ısınmış fırına verin. Yaklaşık 50-60 dk pişirin. Ancak fırınınız çabuk pişiriyorsa bu süre daha kısa olabilir, kontrol edin, üstü hafif kızarınca fırından alın. Oda ısısında ılımasını bekleyin.

6. Üstü için çikolatayı benmari usulü eritin. Naylon bir poşete koyun, poşetin kenarından küçük bir delik açın. Çikolatayla cheesecake'e gelişigüzel veya düzgün çizikler atın ya da dilediğiniz gibi süsleyin...




Yorum Gönder

 
Top