0
Bol malzemeli, meyveli, kuruyemişli kekleri ne kadar sevsem de, sade kekleri de seviyorum. Bir keksever için bu normal bir durum elbette. Özellikle öğleden sonra çay içerken, fırından az önce çıkmış ve biraz ılımış olan tazecik bir kek dilimlenirse yanına, çayın keyfi katlanmaz mı? Hele de bu soğuk kış günlerinde...

Hindistan cevizli kek tarifi

Bu hindistan cevizli keki de sade bir kek yapsam ama ne yapsam diye düşünürken Piyale paketinden görerek yaptım. Ben yağ olarak zeytinyağı kullandım, diğer malzemeler orjinal tarifle aynı. Siz zeytinyağını kekte kullanmak istemezseniz başka bir sıvıyağ da kullanabilirsiniz. Ben tipik bir Egeli olarak zeytinyağının kek ve kurabiyelere verdiği kendine has aromaya bayılırım, "anne keki" ya da "anne kurabiyesi" demek zeytinyağıyla yapılmış demektir bizde, ama tabi herkes sevmeyebilir.

Aslında oldukça basit bir kek ama yerken içindeki hindistan cevizleri hissedildiği ve yumuşacık olduğu için sevdim ve tarifini eklemek istedim. Eğer fazla uğraşmadan lezzetli bir kek yapmak istiyorsanız elinizin altındaki malzemelerle hemen yapabilirsiniz!

Hindistan cevizli kek

Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı süt
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi

Yapılışı

  1. Oda sıcaklığındaki yumurtalarla şekeri mikserin önce düşük sonra yüksek devrinde iyice çırpın.
  2. Sütü ve yağı ekleyerek 1-2 dk daha çırpmaya devam edin.
  3. Elenmiş unu, kabartma tozunu ve hindistan cevizini ayrı bir kapta karıştırın, yavaş yavaş ekleyerek sıvı karışıma yedirin.
  4. Hamuru yağlanmış kek kalıbına boşaltın, önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.
  5. Pişen kekinizi kalıptan çıkardıktan sonra üzerine bolca hindistan cevizi serpin, dilimleyerek servis yapın.
Hindistan cevizli kek tarif

Yorum Gönder

 
Top