0


Doğrusunu söylemek gerekirse ben pek sık börek yapmıyorum. Pek "börekçi" de sayılmam hani. Sitede yayınladığım ilk börek tarifinin bu olduğu düşünülürse "hiç" sayılmam da denebilir. Börek deyince usta elden çıkma bir su böreği, ya da İstanbul'dayken Maltepe'deki börekçilerde çok yediğim ve tadını unutamadığım üstü pudra şekerli börekleri bilirim, tabi bir de annemin meşhur ot böreklerini!

Bizde börekçi annemdir. Çok sever, çok sık yapar. Pazara çıkıp bolca ot aldığı günlerde hemen otlar tazeyken koca koca tepsilerde börek yapar ve akşam yemeği olarak börek-yoğurt ikilisini yerler.. Yerler diyorum çünkü ben akşamları hamurişi yemiyorum pek.. Halbuki evden uzakta olduğum günlerde ne kadar özlerdim onun böreklerini! Herşey yokluğunda daha değerli oluyor demek.. (tabi biz o zaman bu duruma "öğrenci her zaman açtır" şeklinde bir açıklama getirirdik:))

Kesikli-ıspanaklı tava ya da tepsi böreği annemin en sık yaptığıdır, bir de kışın ve özellikle ilkbaharda envai çeşit otlu börek yapar. Böreğe konan ot sayısında rekoru 14 çeşittir! Uzun lafın kısası, eline su dökemem. Yufka açmışlığım da yoktur, sizden mi saklayacağım? Benim naçizane böreklerim, işte şu görmüş olduklarınız... Annemden fırsat bulduğum zamanlarda böyle börekler yapıyorum, mantarlı, sodalı, dil peynirli, sebzeli.. (ille anneminkilere alternatif yapacağım ya!) Bu kez arkadaşlarım için yaptım. Fena da olmadı!

Malzemeler: (20 adet)
- 2,5 adet yufka
- 1/2 kg mantar
- 2 adet soğan
- 2 adet yeşil biber*
- 1 küçük domates*
- 1/2 çay bardağı zeytinyağı
- Karabiber, kırmızı biber, tuz
Üzeri için:
- 1 yumurtanın sarısı
- Çörekotu

* Biber ve domates mevsimi olmadığı için ben onların yerine annemin yazdan hazırladığı menemen harcından 2 tahta kaşık kadar kullandım. Annem bu harcı hem kışın menemen yapmak hem de biber-domates ikilisi gereken yemeklerde kullanmak üzere, şişe domates hazırladığı günlerde birkaç kavanoz hazırlar. Doğrusu çok ama çok işe yarıyor!

Yapılışı:

1. Mantarları yıkayıp zarlarını soyduktan sonra ince ince dilimleyin. Soğanları halka halka, domates ve biberleri de küçük küçük doğrayın. (Eğer siz de mevsim dışı kullanmak istemezseniz konserve domates kullanabilirsiniz.)

2. Zeytinyağına soğan, domates ve biberle birlikte mantarları ekleyin, mantarlar yumuşayıp suyunu çekene kadar pişirin. Karabiber, kırmızı biber ve tuz ekleyip karıştırdıktan sonra ocağı kapatın.

3. Yufkaları üçgen şeklinde 8 eşit parçaya bölün. 2,5 yufkadan elde ettiğiniz 20 üçgenin her birinin içine fırçayla hafifçe zeytinyağı sürün. Geniş kenarına hazırladığınız içten 1 yemek kaşığı kadar koyarak gevşekçe sarın, yassı bir sigara böreği görünümü verin.

4. Hazırladığınız börekleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayın, üzerlerine yumurta sarısı sürün, çörekotu serpin.

5. 200 derece ısıtılmış fırında 30 dk pişirin. Sıcak sıcak servis yapın.

Yorum Gönder

 
Top