0



Doğumgünleri ve yıldönümleri gibi özel günlerin "kişisel" oldukları için önemli, diğer özel günlerinse "kamusal" olduğu için çok da önemli olmadığını düşünenlerdenim. Ama bir bahanedir, sevdiğimiz insanları mutlu etmek, birlikte güzel birşeyler paylaşmak için araçtır derseniz ona birşey diyemem... Yine de ben görmüş olduğunuz çikolatalı muffinlerimi -kimse kusura bakmayacaksa- 14 Şubat'ı yalnız geçirip de hüzünlenenlere ithaf ediyorum! :)

Bir fincan cappuccino eşliğindeki bu güzel çikolatalı muffinler haricinde dün gece bir de Olimpiyat keyfim vardı. Torino 2006 Kış Olimpiyatları'nda buz pateni akşamlarını tabi ki kaçırmıyorum! Önceki gece çiftler kategorisinde her daim favorim olan sevgili Tatiana ve Maxim boyunlarına altın madalyalarını gözyaşları içinde taktıktan (ve ekran karşısında benim bile gözlerimi nemlendirdikten) sonra, dün gece de erkekler kısa programda tüm zamanların yıldızı ve her daim favorim sevgili Evgeni birinci oldu. Buz prensimize Olimpiyat şampiyonluğunun da geleceğini adım gibi biliyorum! Kızımız Tuğba da ilk 10'a girebilse ne güzel olur!

Muffinlerime gelince..
Onları Pazar günü yaptım aslında. Muffin yapsam, çikolatalı yapsam ama nasıl yapsam derken Nestle kakao paketinde bu tarifi gördüm ve hoşuma gitti. Tüm malzemelerimin de hazır olduğunu farkedince hemen yapmaya başladım. Çok kısa sürede hazırlandılar, piştiler ve test edilip onaylandılar... İçlerinde parça çikolata bulunan kekler her daim favorilerim arasında!

Malzemeler: (12 adet muffin)

- 1 adet yumurta
- 125 g tereyağı (oda sıcaklığında)
- 3/4 su bardağı süt
- 1/2 su bardağı yoğurt
- 1 paket vanilya
- 2,5 su bardağı un
- 2 yemek kaşığı kakao
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı karbonat
- Bir tutam tuz
- 1 su bardağı toz şeker
- 1/2 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
- 1 paket (80 g) bitter çikolata

Yapılışı:

1. Yumurta, tereyağı, süt, yoğurt ve vanilyayı derin bir kaba alarak mikserle çırpın.

2. Ayrı bir kapta portakal kabuğu rendesi, un, kakao, kabartma tozu, karbonat, şeker ve tuzu harmanlayın.

3. İki karışımı birleştirip mikserle pütür kalmayıncaya kadar karıştırın. Küçük karelere kestiğiniz çikolatayı da karışıma ekleyin.

4. Hazırladığınız hamuru yağlanmış muffin kalıbınıza paylaştırın. 170 derece ısıtılmış fırında 25-30 dk kadar pişirin.

5. Fırından çıkardığınızda oldukça yumuşak olacaklar, o nedenle kalıptan çıkartmak için biraz bekleyin, daha sonra dikkatlice çıkartıp tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın.


Bu kekler soğuduktan sonra da sertleşmiyor, yumuşacık ve hafif nemli kalıyorlar... Size de cappuccinonuz veya kahveniz eşliğinde tadını çıkartmak kalıyor!

Yorum Gönder

 
Top