0



Sanırım İtalyan mutfağı benim damak tadıma çok uygun! Son zamanlarda siteye eklediklerimi ve başka sitelerde görüp iştahlandıklarımı düşününce bu kanıya vardım:) Ama makarnadan vazgeçemeyen, pizza deyince ağzı sulanan bir tek ben değilim, hepimiz biraz düşkünüz bu tatlara. Aslında "Akdenizlilik" ekseninde düşününce çok da garip olmasa gerek bu. Zeytinyağıyla yapılan yemekler, yeşil salatalar, çeşit çeşit soslu makarnalar, pizza ve ekmekler Akdeniz mutfağının vazgeçilmezleri zaten. Pizza da İtalyanların focaccia ekmeğinden yola çıkılarak zamanla tek başına bir yemek haline gelmiş ve zamanla tüm dünya mutfaklarına değişik versiyonlarıyla girmiş, evrensel olmuş bir lezzet...

Bizim mutfağa ilk ne zaman girdi diye düşününce, annemin biz küçükken yaptığı kalın tabanlı ekmeğimsi pizzalar geliyor aklıma. Pizzanın ince tabanlısı makbul olsa da, canım annem güzel doyalım diye tabanı kalın tutardı. Üst malzemesini de evde ne varsa onlardan oluştururdu. Kullanılan üst malzemeye göre pizzalar değişik isimler alıyor olsa da ev yapımında sanırım herkes "evde ne varsa" prensibine göre hareket ediyor, yani evlerde daima "karışık pizza"lar yapılıyor. Bizde pizza işine ben girdiğimden beri "vejetaryen pizza"ya geçildi tabi:) Benim etsiz yaptığım ama malzemeden kaçmadığım vejetaryen pizzalarımı severek yiyorlar neyse ki!

Pizzayı genelde haftasonu, Pazar akşamına yapıyorum. Her seferinde "sık sık yapalım!" diyoruz ama çok da sık yapmıyoruz nedense. Geçen Pazar günü dışarıdan eve erken dönünce, Sevim'e günler önce verdiğim sözü artık daha fazla ertelemek istemedim ve akşam için pizza hamuru hazırladım. Hamuru beklerken aklıma bir yerde okumuş olduğum fikri denemek geldi. Pizza tabanına kaşar, üzerine ise dil peyniri serpmekti bu fikir. Üşenmeyip köşedeki markete gittim, dil peyniri aldım. Rafta yarım yağlı kaşar peyniri de gözüme çarpınca daha hafif bir pizza yapma düşüncesi hoşuma gitti, onu da aldım. Döndüğümde fırının içinde beni bekleyen hamurumun harika mayalandığını görünce sevindim ve hemen en keyifli aşamaya geçtim, yani üst döşemeye:)

Bu kez denediğim hamur şimdiye kadar yaptıklarımın sanırım en iyisi oldu. Bence tam olması gerektiği gibiydi, yine de acaba kalın mı oldu diye endişelenirken annem "daha da ince olmazdı, gayet iyi" deyince içim rahatladı. Bizde kola türü şeyler içilmiyor, pizzayı ayranla birlikte çok seviyoruz. Annem ayran hazırlarken ben de fotoğrafları çekmeye başladım ama "abla yeter ama artık hadi!" diyen Sevim'in pizzaya saldırmasını daha fazla engelleyemedim:))

Üzeri için kendi kullandığım malzemeleri yazıyorum ama siz istemediğinizi kullanmayabilir ya da istediğinizi ekleyebilirsiniz, tamamen ağız tadınıza, zevkinize ve buzdolabınızın durumuna bağlı!

Malzemeler:

- 1 su bardağı ılık süt
- 1 yemek kaşığı aktif kuru maya
- 1 yemek kaşığı silme toz şeker
- 1 su bardağı tam buğday unu (kepekli un)
- 2 su bardağı çok amaçlı un (beyaz un)
- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için:
- 1 yemek kaşığı domates salçası
- 100 g yarım yağlı kaşar peyniri (rendelenmiş)
- 250 g mantar (ince dilimlenip 5 dk kadar haşlanmış)
- 1 adet közlenmiş kırmızı biber (şeritler halinde dilimlenmiş)
- 3 yemek kaşığı konserve mısır
- Birkaç parça kurutulmuş domates
- 5 adet siyah zeytin
- 5 diş sarımsak (ince kıyılmış)
- Bolca kekik
- 100 g dil peyniri (şeritler halinde parçalanmış)

Yapılışı:

1. Bir cezvede hafifçe ısıttığınız sütün yarısıyla mayayı ve toz şekeri karıştırarak eritin.

2. Unları yoğurma kabına alarak karıştırın, ortasını açıp maya karışımını ve sütün kalanını dökün. Zeytinyağını ve tuzu unun üzerine gezdirin. Hepsini yoğurarak yumuşak kıvamlı ve elastik bir hamur elde edin.

3. Hazırladığınız hamurun üzerini örterek sıcak bir ortamda en az 1-1,5 saat dinlendirin. Pizza hamurunu biraz fazla dinlendirmekte fayda var, vaktiniz varsa 2 saat bekletin.

4. 30 cm çapındaki bir tepsiyi ya da pizzaya uygun bir kalıbı (tart kalıbı da olur) zeytinyağı ile yağlayın. Hamuru elinize alarak avucunuzla iki yana doğru çekip döndürerek açın ve kalıba yerleştirin. Kenarlarını yükseltmeden, parmak uçlarınızla hamurun eşit şekilde kalıba oturmasını sağlayın.

5. Hamurun üzerine 3 kaşık kadar suyla incelttiğiniz domates salçasını fırçayla sürün, rendelediğiniz kaşarı serpin. Daha sonra mantarları ve istediğiniz diğer malzemeleri yerleştirin. Bolca kekik serpin. Son olarak dil peynirini iri parçalar halinde serpiştirin.

6. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 25 dk kadar pişirdikten sonra üzerinin güzel kızarması için ısıyı 220 dereceye yükseltip 10 dk daha pişirin.


Yanına süzme yoğurttan yapılmış koyu bir ayran şahane gider!
Bu ölçüde bir pizza 3 ya da 4 kişi için güzel bir akşam yemeği ya da ara öğün olabilir. Gerçi Sevim "ben bunu tek başıma da yerim!" dedi ama siz normal iştahtaysanız 2-3 kişiyle daha paylaşabilirsiniz:))

Yorum Gönder

 
Top