0


Günümün 10 saati ofiste geçiyor, pekçoğumuz gibi... Kahvaltılarımı burada yapıyorum, öğle yemeklerimi burada yiyorum. Kahvaltı için tahıl gevrekleri, ezmeleri ya da müsli tercih ediyorum, öğle yemeklerimi ise malesef çoğunlukla "yemek için" yiyorum ya da bazen evden getiriyorum... Haliyle gün içerisinde kan şekerim sık sık düşüyor. Böyle zamanlar için çekmecemde daima kepekli bisküviler ve meyve bulunduruyorum. İşte ev yapımı, nispeten düşük kalorili ve sağlıklı alternatifler böyle anlarda çok işe yarıyor! Tam unla yapılmış bol meyveli bir muffin ya da 1-2 kurabiye, midenizin kazındığı öğleden sonralar için çayınızın yanında harika bir eşlikçi olabiliyor.

Bu bol üzümlü kurabiyeleri esasen bunun için yapmıştım ama benden çok evdekiler yedi! Annem "yine mi kurabiye yapıyorsun!" dediğinde verdiğim "kendime yapıyorum" cevabıma hiç inanmamıştı ama sonuçta kurabiyelerimi benden çok o sevdi. Ben de ancak yukarıda görülenleri kurtarıp ofise getirebildim:)

Bu kurabiye tarifinden diyet yapanlar ya da hamurişlerinden uzak duranlar da yararlanabilir diye düşünüyorum. Normal bir kurabiyeye konan yağın yarısından bile az yağ içeriyor. Üzüm ve şeker miktarı da isteğe göre azaltılabilir, daha düşük kalorili olması istenirse..

ÜZÜMLÜ KURABİYE

Malzemeler: (22 adet)

- 1/2 su bardağı eritilmiş tereyağı + zeytinyağı karışımı
- 1/2 su bardağı esmer şeker
- 5 yemek kaşığı yağsız yoğurt
- 1 adet yumurta (sarısı üzerine)
- 1 su bardağı kuru üzüm (önceden ılık suda biraz bekletin)
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1/2 paket vanilya
- 1/2 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar tam un / kepekli un*
- Arzu edilirse ceviz
* Ben biraz da beyaz un kullandım.

Yapılışı:

1. Yağları çırpma kabına alın, üzerine esmer şeker, yoğurt ve yumurta akını ekleyip mikserle iyice çırpın.

2. Mikseri çıkartıp üzümleri ekleyin. Tarçın, vanilya, kabartma tozu ve bir miktar unu ayrı bir yerde karıştırıp ekleyin, yoğurun. Aldığı kadar un ekleyerek yoğurmaya devam edin, sertçe bir hamur olacak.

3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzda şekillendirin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayın.

4. Üzerlerine fırçayla yumurta sarısını sürdükten sonra, önceden 180 derece ısıtılmış fırında 25 dk pişirin.

Kurabiyelerinizi soğuttuktan sonra kapalı bir kutu içerisinde saklayabilirsiniz. Pek uzun süre saklanmıyorlar, onu belirtmek lazım:) İşlerinizin arasında bir mola verip kendinize çay ya da kahve söylediğinizde yanında atıştıracak birşeyler arıyorsanız güzel bir alternatif...

Yorum Gönder

 
Top