0



Bu güzel çikolatalı biscottileri esasen kendime moral vermek için yaptım...

Son günlerde içim biraz karanlık ve ben tüm karanlık zamanlarda olduğu gibi yine tatlıya düşmeye başladım! Böyle zamanlarda her çeşit tatlıya saldırma potansiyelim yüksek olduğundan kendimi frenlemek için daha sağlıklı tatlı alternatiflerine büyük bir sempatiyle bakıyorum. Geçen akşam da yine karanlığım devam etmekteydi, evde kimse yoktu, tv'de milyonuncu kez yayınlanan Selvi Boylum Al Yazmalım'a bile gözlerim dolunca eee yeter ama! dedim ve mutfağa attım kendimi..

Ertesi sabah kahvaltı yapmaya vaktim olmayacağı için sütle birlikte çabucak yiyebileceğim birşeyler yapayım, hem ofise de getiririm ve çekmecemdeki Burçak paketlerinin egemenliğine son veririm düşünceleri vardı kafamda. Kepekli muffinler mi yapsam, yoksa biscotti mi denesem diye ufak bir kararsızlık yaşadım ama biscotti ağır bastı! Baktım stokta 1 paketcik çikolatam kalmış, tazecik kavrulmuş bademim de var, hatta ve hatta sadece bu tarife yetecek kadar kepekli unum kalmış! Hemen kolları sıvadım..

Belki bilmeyenler olabilir diye kısacık bir bilgi vereyim. Öncelikle başlıkta İngilizce isim kullandığıma kızmayın lütfen, ama tam karşılığını da bulamadım. Çikolatalı ve kakaolu çifte fırınlanmış bisküvi demek biraz uzun olacaktı sanki:) Bir de sonuçta orjinal ismi böyle, kulağa da fena gelmiyor! Her neyse, biscotti İtalyan mutfağından bir bisküvi çeşidi. Özelliği, hamurun bütün halde pişirilmesi ve normal bir kurabiye pişirme süresinin ardından dilimlenerek ikinci kez fırınlanması. Zaten bildiğim kadarıyla "biscotti" kelime olarak da çift fırınlanmış anlamına geliyor.

Benim ilk biscotti denemem antepfıstıklıydı ve süte banıp banıp yemiş, tadına doyamamıştık. Daha sonra başka tariflere rastladım, portakal ağacında da Hatice bir tarif vermiş ve ona gelen yorumlar arasında Çağla'nın yazdığı çikolatalı versiyon ilgimi çekmişti, sonra bir de bunu deneyeyim diye not almıştım. O zamandan beri de aklımdaydı, bir gün yapılması düşünülen yığınla tariften biri olarak!

Ben Çağla'nın tarifinde ufak tefek değişiklikler yaptım, mesela biscotti hamurunun sert bir hamur olması gerektiğini bildiğim için un miktarını artırdım ve unun yarısını kepekli kullandım. Şeker olarak esmer şeker kullandım ve tarifteki 1/2 cup tereyağına karşılık 3 kaşık tereyağı koydum. Cup ölçüsü olarak büyük boy bir su bardağı kullandım. Diğer ölçüleri de bunlara göre uyarladım. Bir de fırın ısısını kendi fırınımıza göre ayarladım (yükselttim). Tarifi kendi yaptığım şekilde yazıyorum.


Malzemeler: (20 dilim biscotti)

- 2/3 cup kavrulmuş badem
- 3 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
- 3/4 cup esmer şeker
- 2 adet yumurta
- 2 yemek kaşığı sıcak suda eritilmiş 1 çay kaşığı granül kahve
- 1,5 cup tam buğday unu
- 1,5 cup beyaz un
- 1/3 cup kakao
- 1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 1/2 çay kaşığı tuz
- 1 paket (80 g) bitter çikolata (küçük kesilmiş)

Yapılışı:

1. Bademleriniz kavrulmamışsa öncelikle onları 180 derecede 8-10 dk kadar fırınlayın. Ben zaten kavrulmuş badem aldığım için bu aşamayı atladım (ve bu işi sevdim, kavrulmuş bademlerin zarlarını soymaya gerek kalmıyor:) Daha sonra bademleri 2-3 parçaya kesin.

2. Tereyağını ve esmer şekeri bir kaba alarak mikserle krema haline getirin. Yumurtaları ve kahveyi ekleyerek iyice çırpın.

3. Başka bir yerde un, kakao, tuz ve kabartma tozunu harmanlayın. Tüm kurabiye tariflerinde olduğu gibi ilk aşamada unun hepsini birden değil, bir kısmını kullanmakta fayda var. Kuru malzemeyi diğer karışıma ekleyin, yoğurun.

4. Çikolatayı ve bademleri de ekleyin, sertçe bir hamur elde edene kadar gerekirse un ekleyerek yoğurun. Hamuru 2 parçaya ayırın ve yağlı kağıt serili bir tepsiye uzunlamasına yassıltarak yerleştirin. Benim hamurlarım 1 parmak kalınlığında ve yaklaşık 30 cm uzunluğunda oldular..

5. Önceden 175 derece ısıtılmış fırında 25 dk pişirin. Biscottinin bu ilk fırınlama aşamasında çok iyi pişmesi değil, pişmeye yüz tutması gerekiyor. O nedenle fırın ısısını ve pişme süresini kendinize göre ayarlayın.

6. Fırından aldıktan sonra sadece 5 dk bekleyin ve daha sonra ekmek bıçağı gibi tırtıklı bir bıçakla verev olarak dilimleyin. 2 parmak kalınlığında dilimlediğiniz biscottileri, kestiğiniz tarafları yukarıya bakacak şekilde tepsiye sıralayın. Bu şekilde tekrar sıcak fırına sürerek 10 dk daha pişirin. Fırından alın ve iyice kuruması için havadar bir yerde soğumaya bırakın.

İşte en keyifli kısmı bu! Yani bu sert kurabiyeleri sıcak veya ılık güzel bir içeceğe banarak kemirmek!
a) bir bardak sütle birlikte kahvaltınızı yaparsınız..
b) k
arnınız acıkırsa öğleden sonra, çaya banarsınız..
c) tv karşısında keyif yaparsanız kahveye banarsınız..
.. bahane aranırsa daha bulunur elbet:) Ama neyse ki vicdanınızı fazlaca sızlatmaz biscotti, hafiftir, tadımlık değil gerekirse doyumluktur.

Yazarken bile moralim düzeldi..

Yorum Gönder

 
Top