0

EEE evde ve izindeyim ya artık yaparım sarmalar falan. Bir ara da zeytinyağlısını yapmak lazım. AAA tabii lahana sarmada . Çok güzel oluyor çok. Bayılırım lahana sarmaya. Etli sarmaların püf noktası yazının sonunda.
Ben dolma sarmayı genellikle çarşamba akşamları yapıyorum. Eşim Yaprak Dökümü'nü seyretmemi istemiyor. Bu kadar acıklı bir dizi izlenmez diyor. Adamın kaç bölümdür bir yüzü gülmedi diyor. Haklı söze ne denir. EEEE ama bende seyretmek istiyorum. Kadınlarda çareler tükenmez. Ben de yaprak sarma bahanesi ile çarşamba akşamları mutfakta Yaprak Dökümü izliyorum. Ne çok yaprak demişim :))))
Malzemeler:
  • 1/2 kilo salamura yaprak
  • 1/2 kilo kıyma
  • 1.5 bardak pirinç
  • 1 tatlı kaşığı salça ve 2 kaşık salça
  • bol nane (2 yemek kaşığı gibi)
  • 1/4 demet maydanoz
  • Karabiber (tuz koymuyorum.)
  • 1 büyük boy soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ (hani karışık olandan)

Yapılışı:

  1. Soğanı rendeleyin. Kıymayı, 1 tatlı kaşığı salçayı, pirinci, naneyi ve karabiberi, ince ince kıyılmış maydanozu birbirine karıştırın.
  2. Salamura yaprakları sıcak suda az kaynatarak çok tuzlu suyunu atmayı unutmayın. Ben hatta 1 taşım kaynıyor o suyu atıyorum. sonra ikinciye tekrar kaynatıyorum. Tuzlu olmasın diye
  3. Yaprağın geniş tarafına içten bir parça koyun. İki tarafı için üstüne gelecek şekilde kıvırın ve yaprağın ucuna doğru sarın.
  4. Aslında etli sarma daha küçük olur ama biz çalışan hanımlara her tür dolma mübah. Yaprak çok büyükse abartmayın canım.:)) Büyük yaprakları ikiye bölünde sarın.
  5. Tencere dizdikten sonra üstüne geçecek kadar su koyun.
  6. İşte püf noktası : 1 kapta 2 kaşık yağı ve 2 yemek kaşığı domates salçasını az bir suyla inceltip dolmaların üstüne dökün ve yaklaşık 30 dakika pişirin. Zaten mutlaka dolmalardan biri patlayacaktır ve pirinçler görünecektir. Pirinç piştiyse yemek pişmiştir.

Yorum Gönder

 
Top