0

Bu sıkıntılı havada kendimi nasıl oyalasam ve mutlu etsem diye düşünüyordum.. Akşam yemeğini hazırlamaya geçmeden önce sayfayı güncellemek güzel bir fikir gibi geldi:) Evde olmak güzel, ama insanın sevdiği bir işte çalışması daha güzel olmalı. Sizler eğer sevdiğiniz bir işte çalışıyorsanız çok şanslısınız. Umarım ben de artık sevebileceğim ve verdiğim emeğin karşılığını alabileceğim bir iş bulurum.. Sizler her ne kadar yazılarımı keyifle okuduğunuzu söyleseniz de yazarak hayatımı kazanabilmenin benim için hayal olduğunu anladım bugünlerde... Bu nedenle biraz üzgünüm aslında.. Üzüntümü sizinle paylaşmayı ve tatlı bir tarifle hafifletmeyi umuyorum şimdilik..

Daha önce de bir ekler tarifi vermiştim. O tarif sevgili arkadaşım Buket'e aitti (Buketciğim eğer sayfaya bakıyorsan sevgilerimi gönderiyorum sana), ve biraz daha farklıydı. Bunlar yumuşacık değil, biraz daha kıtır oldular. Bunda küçük olmalarının da etkisi olabilir. Gerçi iyi tanımadığım bir fırında pişirdiğim için ısıyı ayarlayamadım başta.. Kardeşimin fırını çok hızlı pişirdiği için 150 derece yerine -yeterli olacağını düşünerek- 120 derecede pişirmeye başladım. Daha sonra baktım ki değişiklik yok, 150'ye yükselttim. Bu nedenle geç piştiler ve kıtır oldular. Birini kremayla doldurup sosladığımda hemen -biraz da umutsuzca- denedim. Umduğumdan daha nefis olmuş diye düşündüm:) Sonuçta minik eklerler yiyen herkesin beğenisini topladılar ve pastalardan bile daha çok sevildiler.

Eklerin hazırlık aşaması uzun sürüyor, hem hamurun hem de kremanın soğuması beklendiği için, yoksa çok kolay bir tarif. Ben kremasını bir gece önceden hazırlamıştım. Siz de vakit sorununuz olursa böyle yapabilirsiniz. Sabah hamurunu hazırlayıp içini doldurmak daha kolay oluyor.

Malzemeler:

Hamur için:
- 1 su bardağı sıcak su
- 100 gr tereyağı
- 1 tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tutam tuz
- 1,5 su bardağı un
- 4 adet orta boy yumurta

Kreması için:
- 3 su bardağı süt
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 4 yemek kaşığı un
- 1 adet yumurta
- Birkaç damla sıvı vanilya (pek paket vanilin tercih etmiyorum ama bulamazsanız kullanabilirsiniz)

Üzeri için:
- 1 paket bitter çikolata (80 gr)

Yapılışı:

1. Öncelikle kremayı hazırlayın: Sütün yarısını şekerle birlikte tencereye koyup kaynatın. Ayrı bir yerde sütün diğer yarısını un, yumurta ve vanilya ile birlikte çırpın. Hazırladığınız karışımı kaynamakta olan süt-şeker karışımına ekleyin. Sürekli karıştırın, kaynayınca kremanız hazır. Soğumasını bekleyin.

2. Hamurunu hazırlamak için sıcak suyu tencereye koyup içinde yağı eritin. 1 tatlı kaşığı şeker ve çok az tuz ekleyin. Kaynadıktan sonra unu ekleyerek hızlıca karıştırın, ateşi kısın. Koyu kıvamlı bir hamur olacak. Biraz ılındıktan sonra yumurtaları teker teker kırarak hamura iyice yedirin.

3. Hamuru sıkma torbasına doldurun, uygun bir uç kullanın. Sıktığınız zaman parmak kalınlığında olmalı. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine hamurları 4-5 cm uzunluğunda sıkın.

4. Önceden 150 derece ısıtılmış fırında eklerleri üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin. Tam süre veremiyorum bahsettiğim nedenden dolayı, o yüzden kontrol edin. Piştikten sonra fırını kapatın ve en az 15 dk tepsiyi fırından almayın.

5. Daha sonra hamurlarınızı ayırmadan ikiye bölün. İçlerine bolca krema koyun. Servis tepsisine dizdikten sonra üzerlerine benmari usulü eritilmiş çikolayı gezdirin.

*********************

Olsa da yesem dedim şimdi.. mesela akşam dvd karşısında!
Lost'a sardık bu ara, altyazı sorunundan dolayı ilk bölümünü izleyip öylece kalakalmış, gerisini izleyememiştik. Çok şeyler kaçırmışız meğer. Dün ardarda 4 bölüm izledik, bu akşam rekoru egale etmek niyetindeyiz:)

İzlediğim son bölümden öğrendiğim bir şey var.. Bazen hiç önemsemeyeceğiniz bir şey, mesela doğada kendi halinde kozasından çıkan bir kelebek bile size yaşadığınız hayat hakkında çok şeyler söyleyebilir. Cesaret.. umut.. özgüven... Hayatım hakkında düşüncelere daldığım bugünlerde iyi geldi, bir mucizeye tanık olmak. Kaybolmak mı gerekiyor ne, bul(un)abilmek için?

Yorum Gönder

 
Top