0

Kabakla ne yapacağını şaşıran tiplerdenim ben. En çok dolmasını, çıkan içi ile de mücver yapmasını severim. Oğlumda zaten mücvere bayılır. Şimdi klasik bildiğimiz kabak dışında bir de dışı koyu renk olan yuvarlak yuvarlak kabaklar var . Tadı bizim bildiğimiz kabaklardan çok daha lezzetli . Sanıyorum girit kabağı deniyor. Dur araştırayım da size döneyim. Evet arkadaşlar girit kabağı imiş.

Ben kabağı komple soyup dolma yaptım ama siz isterseniz soymadan veya tırtıklı soyarak da yapabilirsiniz. Çünkü kabukları da son derece ince. Ayrıca görüntüsü daha hoş oluyor. Ama bizim evdekiler biraz pipirik olduğu için ben komple soydum.

Malzemeler:

  • 6 adet kabak
  • 250 gr kıyma
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 orta boy soğan
  • 1 küçük domates rendesi
  • tuz, karabiber, nane, maydanoz ve yenibahar
  • 1 yemek kaşığı salça ve sıvı yağ

Yapılışı:

  1. Kabakların içini alıyoruz. Bir kapta kıyma, pirinç, rendelenmiş soğan ve domates, tuz karabiber, nane, maydanoz ve yenibaharı karıştırıyoruz. Bu karışımı kabakların içine dolduruyoruz.
  2. Sıvıyağ, salça ve 3 bardak suyu 1 taşım kaynatıyoruz. Dolmaların üstüne döküyoruz. Sarımsaklı yoğurtla servis yapıyoruz.

Yorum Gönder

 
Top