0
Semizotunun yemeğinden hiç hoşlanmam. Oğluşumla , babamız sevdiği için yaparım ama kendim hiç yiyemem. İster bulgurlu , ister pirinçli , isterse etli olsun yiyemiyorum işte. AAAA dediğinizi duyuyorum hiç öyle şey olur mu diye ama ne yapayım.

Düşünüyorumda semizotu yemeği dışında yemediğim hiç bir yemek yok herhalde. Ben sakatatları bile bayıla bayıla yerim. Dalak dahil.:))

Ama salatasına gelince işler değişiyor. Semizotu salatasını hiç itiraz etmeden yiyiyorum. Buyyrrrunn size iki çeşit semizotu salatası . Ben salatanın içine katılmış gibi olanı daha çok seviyorum.

Mümkünse aşı olmayan, doğal semizotlarını almaya çalışın.Çok daha lezzetli ve söylemeye gerek var mı ama DOĞAL.
Sarımsaklı Yoğurtlu Semizotu Salatası

Semizotlarının çok kalın taraflarını koparıp atıp bol suda yıkıyorsunuz. Ben birazda sirkeli , tuzlu suda bekletiyorum.Sonra semizotlarını salata kurutucuya koyup , kurutuyorum. Bu arada salata kurutucudan son derece memnunum. Tavsiye ederim. Ben de evdöşenin sitesinde görünen mor renkli olandan var. 15 ytl'ye pazardan almıştım. Marulları, ıspanakları, derin dondurucuya konacak tüm şeyleri bunda kurutup öyle saklıyorum veya kullanıyorum.



Daha sonra semizotlarını bir kaba alıyoruz, üstüne de sarımsaklı yoğurt yapıp karıştırıp servis yapıyoruz. İstenise içine haşlanmış ve küp küp doğranmış patateste konabilir.



Semiz Otu Salatası -2

Normal Salata yapar gibi yapıyorum. Marul yerine semizotu kullanıyorum. Kırmızı lahanayı ince ince kesip , tuzla ovuyorum. Yıkadıktan sonra eğer zamanım varsa bazen sirkede bir süre bekletip sonra süzüp salataya öyle koyuyorum. İstenirse taze soğan konabilir. Kuru soğan yakışmayacaktır. Domates ve salatalık doğruyorum. Küçük bir şişede limon, zeytinyağı ve tuzu koyup iyice çalkalayıp salatanın üstüne döküyorum. Son derece lezzetli bir salata oluyor.

Yorum Gönder

 
Top