0



Zamanla ilgili sorununuz yoksa , güveç çok pratik bir yemek. Her şeyi çiğden koy, pişir. Çok da lezzetli. Sadece pişirme süreci uzun. Ben yaklaşık 1 saat pişiriyorum. Dolayısıyla işten eve gelipte hemen yapılacak bir yemek değil. İlk gün yenildiğinde daha da lezzetli olduğu için genellikle hafta sonları yapıyorum. Çoğunlukla da cumartesileri , pazar günleri balık günü çünkü :))

Bir de elimin ayarı yok. Güveç tenceresine göre bir türlü yapamıyorum. Fazla oluyor. Bir tencere daha yapıyorum. (Borcam benzeri, fırın tenceresi) 2 tencere yemek. Misafir ağırlamak için ideal. :) Yanına da pilav . OH rahat 8 kişi ağırlarsınız. 1 tencere için malzemenin yarısı yeterli olacaktır.

Malzemeler:
  • 750 gr. kuşbaşı kuzu eti
  • 1 büyük patates
  • 2 patlıcan
  • yarım paket mantar
  • 5-6 diş sarımsak
  • 1 büyük soğan
  • 5-6 adet biber
  • 2 adet büyük domates
  • Tencereleri sıvamak için tereyağ ve tuz

Yapılışı:

  1. Tencereleri tereyağ ile bir güzel sıvayın. Kuşbaşı etleri tencerenin altına dizin. Etlerin sütüne yemeklik doğranmış soğanı ve ince ince kesilmiş sarımsağı koyun.
  2. Bir karıştırma kabında tamamen soyulmuş ve küp küp kesilmiş patlıcanı (ben acı tadını sevmediğimden dolayı patlıcanı komple soyuyorum.Tuzlu suda de bekletebilirsiniz. ) , domatesi, patatesi, ince ince dilimlenmiş mantarı ve doğranmış biberi , tuzu koyun ve tüm malzemeyi karıştırın. Tencerelere bölüştürün.
  3. Tencerelerinin üstünü alüminyum folyo ile sıkıca kapatın ve 200 derecelik fırında yaklaşık 1 saat pişirin.

Yorum Gönder

 
Top