0

Biz her sene zeytinimiz kendimiz yaparız. Tabii Bursa'da oturmamızın ve çevremizde bir çok zeytin üreticisinin bulunmasının bunda etkisi büyük. Tarif bu sene 4. kez tarafımızdan uygulanmış, garanti tariftir. Yağlı zeytin yapımı türüne girer. Tarif 5 kiloluk tenekeye göre. Ama ben çeşitli boylarda ve türlerde şişelere yapıyorum .İçinde plastik şişede var, cam şişede. Plastik şişeye yapmak daha kolay. Açacağınız zaman üstünden kesiveriyorsunuz. Çeşitli ebatlarda şişelere yaptığım içinde , tuzunu , yağını hesap makinası ve mutfak tartımla hesaplayıp yapıyorum. Valla :))) Yağlı zeytin yapımının en kötü tarafı zeytinin bu mevsim civarında yapılıp taaa Haziran ayında açılması. Ama bana inanın bir kere yaptıktan sonra sonra başka zeytinleri yiyemeyeceksiniz.
Bu sene ben 12 kilo zeytinden yaptım. AAA unuttum, tarif Mete amcama aittir. Tarifin altına şöyle bir ibare eklemiş " Zeytinlerin İznik Bölgesi Sölöz olması tercih nedenidir. Teneke de Tensan marka olacaktır." Buradan selam olsun sana Mete Amca. Ellerinden öperim.

Bir de tabii ki en önemli ayrıntı , zeytinleri alır almaz yapmanızı , bekletmemenizi tavsiye ederim. Yumuşamış zeytin hiç bir şeye benzemez. Bir gece bekletmeniz gerekirse mutlaka soğuk yerde bekletin.

3.5 kilo zeytin yani 5 kiloluk teneke için tarif

Malzemeler
  • 150 gr tuz
  • 6 adet kesme şeker
  • 2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet limon suyu veya 1 tatlı kaşığı limon tuzu
  • 1/2 çay bardağı sirke

Yapılışı:

  1. Öncelikle cam şişelerinizin daralarını almayı unutmayın
  2. Zeytinleri yıkayıp, şişelere tek tek doldurun.
  3. Doldurduğunuz şişeleri tartın ve elinize hesap makinanızı alın. :)) Yukarıdaki tarife göre oranlayıp malzemleri sırası ile koyun.
  4. Malzeme biraz fazla konulabilir ama sirkeyi kaçırmayın.
  5. Haziranda açmak üzere karanlık bir yere koyun. Arada bir ters yüz etmeyi unutmayın.

Yorum Gönder

 
Top