0

Evlendikten sonra çoookkk uzun sene tam istediğim kıvamda pilav yapamadım. Bir çok kişiden ders aldım ama o ünlü aşçıların yaptığı gibi pilav bir türlü yapamadım. En sonunda Ata'nın arkadaşının annesi Yadigar 'dan ( benim de yakın arkadaşım, kendisi gıda öğretmenidir. ) pilav dersi aldım. En sonunda pilavı tutturmuştum arkadaşlar. Şimdi tam istediğim gibi pilav yapabiliyorum. Tabii bunu sizlerle paylaşmak lazım. :))) Bir de kardeşimin isteği ile dometesli pilav tarifi paylaşacağım, çünkü oda çok güzel oluyor. Özellikle taze fasulyenin yanına çok yakışıyor.

Bu arada nohutlar daha önce haşlanarak deep freze konmuştur ve lazım olduğunda kullanılmaktadır :)))

Malzeme :

  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 çay bardağı arpa şehriye veya tel şehriye
  • 3 su bardağı ve 1.5 çay bardağı su
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut.
  • 1 tatlı kaşığından az tereyağ, 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı kadar mısır özü veya ayçiçek yağı
  • 1 adet kesme şeker, 2-3 damla limon suyu ve tuz.
Yapılışı:
  1. Pirinçler tuzla ovularak üzerindeki beyaz pirinç unu tabakası atılacak. En az 20 dakika çeşme suyunda bekletilecek.
  2. Tencerede tüm yağlar karıştırılarak, kızıdırılacak. Tel şehriye rengi değişene kadar kavrulacak. Suyu süzülen pirinçte kavrulmuş şehriyelerin üzerine atılır. Kavrulmaya devam edilir. En az 3-4 dakika kavurulur.
  3. Kaynamış su veya et suyu pirinçleri üzerine konur. Limon suyu, kesme şeker ve yeteri kadar tuz konur. Su fokurdayınca ki sıcak koyduğunuz için zaten fokur fokur olacaktır. Altı kısılır. Suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirilir.
  4. Limon rengi , zeytinyağı tane tane olması için konuyor. 1 adet kesme şeker de çok yakışıyor

Yorum Gönder

 
Top