0

Tarif bahane..
Yazmak istedim bu sabah sadece.
Zira gördüğünüz gibi, özel bir tarif değil bu, pekçoğunuzun bildiği, yaptığı bir yemek. Maksat, blog arşivinde yer alması, kış günlerinde sebzelerle ne yapabilirim diye düşünenlere bir hatırlatma olması..

Adını anımsamadığım bir okur karnabahar yemekleri sormuştu bir kez, ben de yazacağımı söylemiştim. Aslında arşivde -karnabaharın en güzel pişme şekli olduğunu düşündüğüm- annemin sotesi mevcut, ama karnabaharla yapılabilecek daha pekçok şey var. Mesela ben önümüzdeki günlerde bir de çorbasını denemek istiyorum bu güzel sebzenin. Fırında pişmiş bol soslu, eriyip kızarmış kaşar peynirli hali ise sebzeye burun kıvıranlara dahi kendini sevdirir. İşte bu nedenle dün akşam yemeğimizi fırından alıp sofraya götürürken sevgilime seslendim, "canııım, tripodu kurar mısın? bunun fotoğrafını çekmek istiyorum"

Annem beşamel sosa bazen yumurta da kırardı, maksat benim protein almam.. Beşamel sosa yumurta sarısı ve krema eklendiğinde elde edilen sosa "mornay sos" dendiğini ise yeni öğrendim. Bu sosun lezzeti gerçekten çok güzel. Ama ben kremanın yemeği ağırlaştıracağını düşündüğüm için sadece yumurta sarısı ekledim. Ve onsuz olmaz dediğim bir parça muskat rendesi.. Sonuç çok basit, kısacık bir zamanda ortaya çıkarılmış, sade ve lezzetli bir yemek..

Malzemeler:
(4 porsiyon için)

- 1 ufak karnabahar (ufağını bulmak zor, bulamazsanız yarım karnabahar kullanın)
- 1,5 su bardağı süt
- 1,5 çorba kaşığı tereyağı
- 1 çorba kaşığı un
- 2 yumurtanın sarısı
- Muskat, tuz, karabiber
- 100 gr kaşar peyniri (rendelenmiş)


Yapılışı:

1. Öncelikle karnabaharları çiçeklerine ayırıp yıkayın. Fırınınızı 200 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

2. Bir tencereye kaynar su doldurup tuz ekleyin, karnabahar çiçeklerini suya koyup kapağını kapatarak 8-9 dk kadar haşlayın. (Buharda haşlamayı tercih ediyorum aslında ama buhar düzeneğim bu miktarı 2 seferde haşlayabileceği için vakit kaybetmek istemedim)

3. Ufak bir tencerede yağı eritin, unu ekleyip hafifçe kavurun. Beşamel sosun topaklanmaması için yağın un miktarından daha fazla olması gerekiyor, bunu yeni keşfettim. Un eğer yağa atıldığında hemen top top oluyorsa yağ az demektir, sütü eklediğinizde de topaklanma sürecektir. Aklınızda olsun..

4. Sütü ekleyip çırpıcıyla sürekli karıştırarak, kaynayıncaya kadar pişirin. Ocaktan aldıktan sonra sosunuza yumurta sarılarını ekleyip iyice çırpın. En son tuz ve karabiber ekleyip muskat rendeleyin.

5. Haşlanmış karnabaharları süzgece çıkarın, suyunu süzdükten sonra borcama alın. Üstüne sosunuzu kaşıkla dökün. Rendelenmiş kaşarları serpiştirin. Fırına verip üzeri güzelce kızarana kadar pişirin.

Yemeğimizi yerken "sebze sevmeyen bir çocuğumuz olursa kahrolurum ben" dedim sevgilime. "Düşünsene, Allahın günü köfte istermiş.. Benim gibi bir annesi olup da.. Kahrolurum" dedim. Vallahi öyle...

Yorum Gönder

 
Top