0

Fırında karnabahar tarifini yazarken çorbasını da deneyeceğimden bahsetmiştim. Denedim ve bu harika çorbayı vakit kaybetmeden paylaşayım dedim. Şimdi baktım da, geçen kıştan beri yeni bir çorba tarifi eklememişim bloga.. Halbuki kışın çorbasız akşamımız olmadığı gibi, en sık yaptığım mercimek (aslında bundan böyle mahluta) ve tarhana haricinde bol bol da farklı çorbalar deniyorum. Ve arşivde nerdeyse her çeşit kış sebzesinden çorba tarifi varken, çok sevdiğim karnabahar ve brokolinin çorbası yok.. Hemen bu açığı kapatmalıyım diye düşündüm. Kış bitmeden brokoli çorbasını da eklemeye çalışacağım.

Karnabahar çorbası sütlü (hatta kremalı) lezzetiyle özellikle çocukların seveceği bir çorba bence. Evet, bazı annelere imkansız gibi görünebilir ama denemekte fayda var! Biz çok sevdik, başta şüpheyle yaklaşan sevgilim bile her bir kaseyi iştahla yedi. Pişerken camı kapıyı açıyorsunuz elbette, o kadar olacak:))

Soğuk akşamlarda sofranızdan çorbaları eksik etmeyin, özellikle de besleyici sebze çorbalarını.... diyor ve hemen tarife geçiyorum. Bu tarifi gazeteden kesip saklamıştım epey zaman önce. Bulabildiğiniz en küçük karnabaharı kullanın, yoksa koca bir tencere çorbanız oluyor, yaklaşık 8 kişilik filan.. Bir büyükçe karnabaharın yarısını da kullanabilirsiniz.

Malzemeler:

- 1 ufak karnabahar
- 1 orta boy patates
- 1 orta boy soğan
- 1 su bardağı sıcak süt
- 1 lt sıcak su
- 1 çay kaşığı toz şeker
- 2 çay kaşığı tuz
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- Servis için bir tutam ince kıyılmış maydanoz

Yapılışı:

1. Karnabaharları çiçeklerine ayırıp yıkayın, derin bir tencereye alın. Üstüne soğanı ve patatesi irice doğrayarak ekleyin.

2. Sıcak suyu ve sütü tenceredeki sebzelerin üzerine ekleyin. Şekeri serpip tuz ekleyin ve kapağı kapalı olarak pişmeye bırakın. Kaynadıktan sonra ocağı kısıp yaklaşık yarım saat pişirin.

3. Sebzeler iyice yumuşadığında ocağı kapatın, zeytinyağını ekleyin ve tüm malzemeyi blender'dan geçirin. Tuzunu ve kıvamını kontrol edin, gerekirse sıcak su ekleyip bir taşım daha kaynatın. Ama bu çorba koyuca kıvamlı güzel oluyor, benden söylemesi..

4. Kaselere aldıktan sonra üzerine maydanoz ve taze çekilmiş karabiber serpebilirsiniz.. Karabiberi ben fotoğraf çekerken unuttum ama bu çorbayı onsuz düşünemiyorum gerçekten. Yanında kızarmış ekmekle servis yapın.

Yorum Gönder

 
Top