0
Çorba sezonu açıldı , bu ara havalar ne kadar serin gidiyor.Gündüz olan sıcağı işyerinde olduğumdan dolayı hissetmiyorum,dışarı çıktığım akşam saatlerinde ise bana göre buz gibi bir hava!Sıcaktan hiç bir zaman şikayet etmeyen biri olarak havaların soğumasına nasıl üzülüyorum bilemezsiniz.
Yaz aylarında neredeyse hiç çorba yapmayan ben havaların serinlemesi ile her akşam çorba pişirir oldum.Yanına son zamanlardaki tutkum olan mısır ekmeğinide pişirip afiyetle tüketiyoruz.




Köfteli Yoğurt Çorbası

150 gram kıyma
1 küçük soğan
tuz ,karabiber
***
1 su bardağı yoğurt
1,5 yemek kaşığı un
bir kaç damla limon suyu
1 yumurta sarısı
1 minik patates
tuz

Üzeri İçin
Tereyağda kavrulmuş salça


Rendelenmiş soğan ,tuz ve karabiber eklediğimiz kıymayı küçük toplar halinde yuvarlayıp yarım çorba kaşığı un serpiştirdiğimiz tabağa koyalım.

1 litre suyu kaynatıp tabağı sallayarak heryeri unlanan köfteleri içine bırakalım.10 dakika sonra küp küp doğradığımız patateside katarak pişirmeye devam edelim.

Yoğurt,1 tepeleme yemek kaşığı un,yumurta sarısı ve bir kaç damla limonu yarım su bardağı soğuk su ilavesi ile iyice çırpalım.Kaynayan çorba suyundan bir iki kepçe alıp yoğurtlu karışımı ılıtalım ve iyice karıştırarak yavaşça çorbaya ilave edelim.

Bir taşım kaynatıp çorbanın altını kapatalım.En son tuzunu ilave edip üzerine kızıdrılmış salça ile servise sunalım.

Afiyet Olsun...



Yorum Gönder

 
Top