0
Bir önceki post'u yayınlarken, tatlı kısmında biraz tereddüt ettiğimi itiraf ediyorum. Sağlıklı bir tatlı seçmiş olmak için, gerçekten doyumsuz bir lezzet olan aşureyi ilk sıraya oturttum ama az bir farkla onu takip eden bir tatlı var benim için: Cheesecake. Hem de nasıl olursa, neli olursa olsun... En sade haliyle bile o kadar dayanılmaz ki!

Taze İncirli Cheesecake


Peynirin büründüğü her şekli seven damağım, elbette ondan yapılan tatlıları da seviyor. Peynir helvası, peynir tatlısı, hoşmerim, cheesecake... Hepsini ayrı ayrı seviyorum ama cheesecake, kahveye şahane bir eşlikçi olması nedeniyle diğerlerinden ayrılıyor. Yüksek kalorisi nedeniyle, mutfağımda sadece misafir geleceği zaman yapılıyor, diğer türlü gidip gelip tırtıklamam kaçınılmaz olduğu için! Ama evde nadiren yapsam da, dışarıdaki kahve keyiflerimde sık sık ısmarladığım, bir süre yemezsem deli gibi özlediğim bir lezzet bu.

Ve büründüğü son şekli görüyorsunuz: İncirli!

Rahmetli Arman Kırım'ın tarifi bu. Belki iki sene olmuştur, gazeteden kesip saklayalı. O kadar özel bir tarifti ki, adeta hazine gibi sakladım ve incir zamanını bekledim. Geçen yaz geçip giderken bu lezzeti ıskalamıştım ne yazık ki. Ama bu yaz, denenecekler listemin en başına yazdım ve incirlerin en ballandığı zamanı bekledim. Yani sonbaharın ilk günlerini... Hafta sonu organik pazardan aldığım incirlerle de denedim. Her aşamasından büyük keyif alarak. Ama en güzel an, tadına bakma anıydı. Sevgilim şöyle dedi: "Bu benim yediğim en güzel tatlı!" Biraz abarttı bana kalırsa, ama herhalde ilk sıralara yerleşti onun için. Benim için de öyle. O yüzden, hâlâ pazarda incir bulunabiliyorken tarifi bloga almalıyım dedim. Hemşerim, rahmetli Arman Kırım nur içinde yatsın. İşte ustanın verdiği isimle "Taze İncirli Peynir Keki"nin tarifi:

Malzemeler

Taban için:
  • 1,5 su bardağı dövülmüş kepekli bisküvi (1 paket Burçak kullandım)
  • 3 çorba kaşığı tereyağı (eritilecek)
Dolgu için:
  • 500 gr krem peynir*
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 5 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 3 adet yumurta
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 2/3 su bardağı soyulup püre hâline getirilmiş taze incir
  • İsteğe göre 3 çorba kaşığı kanyak veya likör
  • 1/2 paket vanilya
* Peynirin lezzeti oldukça önemli, bu yüzden daha nötr tadı olan labne, beyaz gibi peynirler yerine daha yoğun bir lezzeti olan eritme peyniri kullandım.

incirli cheesecake


Yapılışı
  1. Tereyağını erittikten sonra bisküvilere karıştırıp kırıntılı bir hamur oluşturun, kelepçeli kalıbın tabanına yayın. Elinizle ya da bir bardağın dibini kullanarak iyice bastırın.
  2. Krem peynir, nişasta ve şekeri mikserle pürüzsüz hâle getirin. Yumurtaları birer birer ekleyip çırpmaya devam edin.
  3. İncir püresini, kullanıyorsanız kanyağı ve vanilyayı ekleyin. Karışımı bisküvi tabanının üzerine boşaltın.
  4. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 15 dakika pişirin. Daha sonra ısıyı 100 dereceye indirip 50 dk-1 saat kadar daha pişirin. Fırını kapatınca hemen çıkarmayın, fırın kapağına bir kaşık sıkıştırarak yavaş yavaş soğumasını sağlayın. Böylece üzeri hiç çatlamayacak.
  5. Dışarıda tamamen soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın. Sabredebilirseniz ertesi gün servis yapın:)
İncirin verdiği, damağınızı hafifçe okşayan lezzete bayılacaksınız...

Garanti veriyorum. :)

Yorum Gönder

 
Top