0

Çok yoğun geçen bir haftadan sonra, hafta sonu bile çalıştıktan sonra, 12 saat bilfiiil ayakta olduktan sonra aranızdayım. Ah ah ne olacak benim bu halim.

Bu tatlının tarifi ben de yazdan beri vardı. Ama bir türlü yapmak kısmet olmadı. Aysun benden önce yaptı. O kadar güzel olmuştu ki ben iki dilim yedim ve tatlı da aynı akşam neredeyse bitti. O benden önce yaptı diye kıskandım valla :)) Aysun zaten yeni bir tarif bulmasın hemen dener :)) Ellerine sağlık arkadaşım çok güzel olmuştu. Sık sık yapılacak tatlıların arasına girdi.

Malzemeler:

Keki için :
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı  hindistan cevizi
  • 1 su bardağı kırılmış ceviz
  • 1 su bardağı  galeta unu
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 portakal kabuğu rendesi
Şerbeti için :
  • 1 bardak şeker
  • 1.5 bardak su
Muhallebisi için :
  • 1 lt süt
  • 1 bardak nuğday nişastası
  • 1 bardak şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
Yapılışı:
  1. Önce şerbeti yapın. Şerbetin soğuması lazım. Kek de ılındıktan sonra üstüne soğuk şerbet dökülecek. 
  2. Kek için önce yumurta akları ile şekeri çırpın. Daha sonra tüm malzemeyi karıştırın ve yağlanmış büyük borcama dökün. 170 derecede 25 dakika kadar pişirin.
  3. Ilınan kekin üstüne şerbeti dökün.
  4. Krem şanti hariç tüm muhallebi malzemelerini karıştırın. Tencerede pişirin. Göz göz olunca kaparın ve üstüne toz krem şantiyi dökün. İçine el blendırını daldırın. En az 5 dakika sürekli çırpın.
  5. Soğumuş tatlının üzerine ılınmış muhallebiyi dökün. Soğuyunca üstünü hindistan cevizi ile süsleyin. İsterseniz narda yakışıyor.

Yorum Gönder

 
Top