0
Zeytinyağlı taze bakla kavurmasıArmut dibine düşermiş... Sevim bu yemekten ilk bahsettiğinde, ne olacak, anasının kızı işte dedim. Hemen her sebzeyi olabileceği en lezzetli şekliyle pişirme yeteneğine sahip annem, iki kızına da genlerinden birşeyler aktarmış neyse ki... Elinin lezzetinden birazcık da olsa bize verdiği için şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Dün bu yemeği "hım hımmm" sesleriyle yiyen sevgilim de kendini şanslı hissettiğini söyleyince çok mutlu oldum:) Ve bu tarifi en güzel sebze yemekleri kategorisinden derhal arşivime almalıyım diye düşündüm.

Diğer sebzeler pekçok farklı şekilde pişirilebildiği halde baklanın sadece klasik zeytinyağlı yemeği, bir de bazı yörelerde çorbası bilinir nedense. Ömrü de pek uzun değildir, ilkbaharın yeni başladığı günlerde tezgahlara konuk olmaya başlar, havaların iyice ısınmasını bile beklemeden bizleri bırakıp gider bu güzel sebze. E bu kadar kısa bir vakti olunca, ondan çeşit çeşit yemekler icat edememiş insan kızları demek ki.

Babamın en favori sebzesi olan, annemin evinde mevsim boyunca sık sık pişen, benimse küçükken diğer sebzeler kadar çok sevmediğim ama sonraları bayılarak yediğim baklayı klasik şekilde pişirmeyi bilirdik bugüne dek. Ama bunu denedikten sonra, sanırım diğerinin pabucu dama atıldı. En azından baklanın henüz tazecik olduğu bugünlerde... Çünkü Sevim dedi ki, bu tarif ancak bakla çok tazeyse güzel olurmuş. Birazcık vakti geçmeye başladığında böyle güzel pişmezmiş. Msn'den tarif alırken bile ağzımın suyu akmıştı. Bir de annemin son yolladığı koliden bir torba tazecik bakla çıkınca durur muyum? Haftasonu kolları sıvadım ve çok özlediğim kokusunu içime çeke çeke pişirdim.

Zeytinyağlı taze bakla kavurması
Bu yemek için baklaların en körpelerini seçmeye çalışın. Hiç su eklenmeden, kendisinin ve domatesin suyuyla pişecek. Şaşırtıcı gelebilir, ilk duyduğumda ben de emin olamadım ama gerçekten de pişiyor, sert kalmıyor. Kısık ateşte bırakın kendi haline, ama başından uzun süre ayrılmayın, arada karıştırın. Serviste illa ki sarımsaklı süzme yoğurt ve yanında ev ekmeği olmalı.. Parmaklara dikkat! :))

Malzemeler
  • 1/2 kg taze bakla
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet iri soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
  • 3 adet domates
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 tatlı kaşığı deniz tuzu
  • Karabiber
  • Üzeri için sarımsaklı süzme yoğurt

Yapılışı
  1. Öncelikle baklaları temizleyin ve 1-2 cm.den büyük olmayacak şekilde, ufak ufak doğrayın.
  2. Geniş bir tavada zeytinyağını ısıtın, doğranmış soğan ve sarımsakları biraz çevirin. Kırmızı toz biberi ekleyin.
  3. Küp küp doğranmış domatesleri tavaya ilave edin, biraz daha karıştırın.
  4. Baklaları tavaya ekleyin. Tuzunu da koyup biraz karıştırdıktan sonra kapağını kapatın, kısık ateşte pişmeye bırakın. 5-10 dakikada bir karıştırın, bu sırada eğer dibini tutacak gibiyse çok az su ekleyebilirsiniz. Benim yemeğim yaklaşık yarım saatte, hiç su eklememe gerek kalmadan pişti.
  5. Ocaktan almadan kısa bir süre önce dereotunu ekleyin. Sıcak ya da ılık olarak, üzerine sarımsaklı süzme yoğurt döküp karabiber serperek servis yapın.

Zeytinyağlı taze bakla kavurması
Mevsimi geçmeden kesinlikle birkaç kez daha pişirmek istediğim bir yemek oldu. İremcik bile bayıla bayıla yiyormuş, teyzesine çekeceği bebekliğinden belliydi zaten:) Anneme baklaları Sevim'in tarifiyle pişirdiğimi söyleyince "aaa evet bak o çok güzel oluyor" dedi o da. Bu sıralar pazardaki zenginlikten bahsederken, bana her pazara çıkışında bir koli göndermek istediğini söyleyince valla hiç itiraz etmezdim dedim. Ayda bir gönderdiği koliler bu aralar sıklaşsa hiç fena olmayacak gerçekten..

Mevsimin ilk domateslerini de annemden ferman çıkınca (!) aldım bu hafta. Öyledir, bilir kişi odur bizde. En son gönderdiği kerevizleri konserve domatesle pişirdiğimi söyleyince artık domates alabilirsin kızım dedi. Kimse beni tutmasın dedim, Pazar kahvaltısına doğrayıverdim ilk salkım domatesleri. Şükür kavuşturana!

Böylece Kahve'ye de bahar gelmiş oldu...

Yorum Gönder

 
Top