0
Geçen hafta çaya gelen canım kardeşim için yaptım bu nefis böreği...
Tarifi sevgili Hünerli mügeye ait. Bu güzel lezzeti bize kazandırdığı için iki kere teşekkür ederim:)

Büyük bir keyifle hoplaya zıplaya hazırladım böreğimi veee pişirmek için sıcak fırına verirken, kolumu da bir güzel nasıl oldu, ne oldu anlamadan yaktımmm:(
üzerimde de tişört vardı:( kolum çıplaktı,fırına yapıştım kaldım resmen:(((
çekemedim kolumu:)))kolumdaki tüyler erimiş inanın:)))
çok büyük bir yanık olmadı ama yine de 2 gün titreye titreye gezdim ortalıkta:( neyseki şimdi daha iyi gibi,en azından acımıyor,alıştım:)
yanık acısı da acı oluyormuş yani, resmen uf oldum valla:))) gözümden iplik iplik düştü yaşlar:(((ah ahh çok acılar çektim:) Ama yine de acılarım böreğimin lezzetine gölge düşüremedi:))) Afiyetle yedik bacımla:)))

Tavsiye ederim hafif ve güzel bir börek oldu:)
Benden son haberler şimdilik bunlar:)))

Cumartesi de çooook önemli bir işim çıkmadığı sürece bruncha katılacağım, bilginize:)çıkın çıkın gelin sabah çayımızı beraber içelim:)))

Buyurun tarifimize;


MALZEMELER:


1 Demet pazı
1 paket mantar
1 adet orta boy soğan
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz,karabiber
1 yemek kaşığı soya sosu (ben ekledim)
3 Adet yufka
yufkalara sürmek için sıvıyağ


üzerine sürmek için yumurta sarısı


süslemek için,
susam ve çörek otu


YAPILIŞI:


Soğanı yemeklik doğrayalım ve sıvıyağda doğradığımız mantarlarla beraber kavurmaya başlayalım.
Pazıların saplarını da minik minik doğrayıp soğana ilave edip ve kavurmaya devam edelim..
Kavrulduktan sonra doğradığımız pazı yapraklarını da ilave edip ve kavurmaya devam edelim.
Tuzu ve karabiberi,soya sosunu da ekleyelim karıştıralım ve tataaaaa harcımız hazır:)


Yufkayı 4 ' e bölelim. Toplam 12 adet üçgenimiz olacak. fırça yardımı ile azıcık sıvıyağ sürelim üçgenlere. Geniş kenarına harcımızdan koyup, kalın kalın saralım.


Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip,üzerlerine yumurta sarısı sürüp, susam ve çörek otu ile süsleyip üzerleri kızarana dek pişirelim.


AFİYET, BAL OLSUN


SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER

Yorum Gönder

 
Top