0
Dün ada köftesinin tarifini vermiştimya,işte o akşam köfteye eşlik eden sebzeli ve kıymalı bulgur pilavımızda sıra.Ben evdeki olanları kullandım yani yine evde ne varsa kullandım mantığı yada hayal gücünüzle başbaşasınız bu tarifte:)

KIYMALI&SEBZELİ BULGUR PİLAVI

1 adet kurusoğan
3 adet yeşil sivribiber
2 adet kırmızı kapya biber
150-200 gram kıyma
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı haşlanmış bezelye
1 çay bardağı haşlanmış küp doğranmış patates
Yarım çay bardağı haşlanmış ve minik küp doğranmış havuç
5 yemek kaşığı ev yapımı koyu domates rendesi(yoksa 2 domates+1 tatlı kaşığı domates salçası)
2 su bardağı pilavlık bulgur
3,5-4 su bardağı sıcak su
nane,karabibe,tuz,kırmızı pul biber

Öncelikle tenceremize yağımızı ve küp doğranmış soğanlarımızı alalım.Halka doğranmış biberlerimizide ve kıymamızıda ekleyerek soğanlar pembeleşene kadar kavuralım.Domates rendesi ve bulgurumuzu ekleyip biraz daha kavuralım.En son baharat ve havuç-bezelye-patatesimizi ekleyip suyumuzuda ilave edelim.Kısık ateşte bulgur suyunu çekene kadar pişirelim.Piştikten sonra pilavda olduğu gibi kapağın altına 2 kat havlu peçete koyup 10 dakika kadar dinlendirip servis yapalım.

Afiyet Olsun...

Not:Ben patates ve havucu küp doğrayıp bezelyeleride içine katarak hepsini beraber haşlarım her zaman.Konserve garnitürün tadını pek sevmiyorum.Siz kullanıyorsanız 1 küçük kavanoz garnitür yeterli olur sanırım.


Yorum Gönder

 
Top