0
Soğuk Çorba

Yaz bitti tarif yeni geldi :)


Soğuk çorbayı ilk kez kayınvalidemler sayesinde tatmıştım.Onun içinde kuru fasülye mısır vb. bakliyatlarda vardı ...Zamanla ben kendi damak zevkime göre olanı ve neredeyse en basitini seçtim sıklıkla yapar oldum.

Fotoğraftaki çorba içine taze nane doğranmış şekilde ancak ben özellikle çok yaptığınızda kullanmanızı tavsiye etmem.Nanenin rengi değişiyor ve bence kötü bir görüntüsü oluyor...Bu şekilde taze nanesiz hazırlanmış soğuk çorba dolapta 4-5 gün kalabilir.

Soğuk Çorba

2 su bardağı nohut
1,5 su bardağı buğday
2 kilo yoğurt
1 su bardağı su ,buz
kuru nane,tuz

istenirse:kurufasülye,mısır vs...

Nohutları 3 su bardağı su ile düdüklüde 20 dakika haşlayın.Buğdayları da düdüklüde üzerini 3 parmak geçecek şekilde su koyarak 25 dk kadar haşlayın.

Genişçe bir kaseye yoğurdu koyup çırpın.Haşlanmış buğday ve nohuttan istediğiniz kadar ilave edin.Yoğurt koyuysa biraz su ekleyin .(durdukça koyulaşacak o zaman daha çok su eklersiniz)1 tatlı kaşığı kadar kuru nanede ekleyip iyice soğutun.

Afiyet Olsun...

Yorum Gönder

 
Top