0

Evde yenmeyen ve çok sert kiviler vardı. Kivilerin yumuşamasını bekleyene kadar kiviler bozulacak duruma gelirlerdi. Ben de değerlendirmek istedim. 1 kilo kividen yarım kiloluk kivi reçeli çıktı. Çok da güzel oldu. Azıcık küçüldüler ama şekilleri aynen kaldı.

Malzemeler

  • 1 kilo kivi
  • 1 kilo şeker
  • yarım limon
Yapılışı

Kivileri soyup halka halka doğrayalım. Çelik tencereye koyup üstüne şekeri ekleyelim. Altını çok kısık açalım. Yavaş yavaş kiviler su salmaya şekerler erimeye başlasın. İsterseniz 1 gece bekletebilirsiniz. Ben çok kısık ateşte pişirmeye başladığımdan beri zamanın yoksa 1 gece bekletmiyorum. Böylede son derece lezzetli ve kıvamlı reçeller yapabiliyorum. Kıvama geldiğinde (nasıldıı ??? evet hatırlıyoruz. Reçelin suyundan kaşığın ucuyla azıcık alıp porselen tabağa koyuyoruz. Arasından kaşıklı çizgi çekiyoruz. Çizgi kapanırsa kaynatmaya devam. Ama yavaş yavaş kapanırsa olmuş demektir. Çok da kaynatmayın ağda gibi olur. ) limon suyunu sıkıp bir taşıp daha kaynatıp kavanozumu sıcak sıcak dolduruyoruz. Eğer saklayacaksak ters çevirip kapağa basınç yapmasını sağlıyoruz.


Yorum Gönder

 
Top