0
 Merhaba değerli dostlarım ,canlarım .Çok ara vererek tarifler yayınlıyorum  farkındayım ama nedir bu tembellik nedir bu miskinlik üzerimden atamadığım anlamıyorum.
Yoksa ki neler pişip taşıyor mutfağımda ama .Resimlemek, bilgisayarın başına oturmak ...Tembellik yapıyorum işte kısacası...Fazla lafa ne gerek ...:)
Bu nefis tatlıyı hep merak ediyordum denemek için zaman kolluyordum. Bu güneymiş nasip... Cuma sohbetime yaptım .Ben çok beğendim, denemeye değer.   Tatlı sevenler sık sık yapacaktır benim gibi ..
Kolay gelsin selam olsun tüm dostlara:)
GEREKLİ OLANLAR
500 gr lor
4 yumurta
150 gr un (bir buçuk su bardağı)
150 gr irmik
2,5 su bardağı süt
120 gr tereyağı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
ŞERBETİ İÇİN
3 su bardağı toz şeker
3,5 su bardağı su kaynamaya başlayınca 1 tatlı kaşığı limon suyu
HAZIRLANIŞI
Tencereye süt ve tereyağını koyup kaynatalım.
kaynayınca ocaktan alıp kenarda üzerine hızlı karıştırarak unu ve irmiği ekleyelim
yumurtaları ,kabartma tozunu ,vanilya ve loru koyup iyice yoğuralım
hafif yağlanmış tepsiye krema pompasının yıldızlı ağzıyla cevizden büyük toplar şeklinde sıkalım
200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim fırından çıkınca ılık şerbeti üzerine gezdirelim.


   


Yorum Gönder

 
Top