0
Vişneler pazardan kayboluyor yavaş yavaş. Bütün güzel yaz meyveleri gibi onlar da kısa ömürlü! Belki yaz meyvelerini bu kadar cazip yapan da budur, aylarca tezgahlarda kalan portakalların elmaların aksine kısa ömürlü olmaları. Tabi bu kısacık vakitlerde en güzel reçeller de onlardan yapılıyor.

Ev yapımı vişne reçeli tarifi

Ben de evde duran kavanozlar dolusu reçeller bir yana, vişne reçeli de yapayım dedim. Onun yeri ayrı ne de olsa, suyu da taneleri de pekçok işe yarıyor! Daha önce çekirdekli yapmıştım, bu kez çekirdeksiz denedim. Öyle de güzel böyle de. Pazar kahvaltısında bir parça taze ekmek üzerine azıcık kaymak koyar, üstüne de vişne reçelinizden sürerseniz çocuklar gibi mutlu olabilirsiniz. Herhalde bu iki lokmacık mutluluk yanında alacağınız kalorinin sözü edilmez.. (değil mi?)

Malzemeler
  • 1 kg vişne
  • 1 kg'dan birazcık fazla toz şeker
  • 1/2 limonun suyu

Yapılışı
  1. Vişneleri yıkayıp temizleyin, çekirdeklerini çıkartın ve kaynatacağınız tencereye alın.
  2. Tencereyi bu şekilde ateşe koyun, kaynamaya başladıktan 10 dk sonra şekeri ekleyin.
  3. Tekrar kaynamaya başladıktan sonra 20 dk kısık ateşte pişirin.
  4. Ateşten almadan 1-2 dk önce yarım limon suyu ekleyin.
  5. Reçelinizin kıvam alması için yayvan bir tepsiye boşaltıp üzerini cam bir levha (yoksa tülbent de olur) ile örterek 1 gün güneşte bekletin. Bekletirken 3-4 saatte bir karıştırın. Güneşte bekletme imkanınız yoksa reçelinizi daha uzun süre kaynatıp damla testi* ile kıvam almasını sağlayabilirsiniz.
* Damla testi: Porselen bir tabağın kıyısına vişne reçelinden 1 damla damlatın. Tabağı hafif çevirin, hemen akıyorsa bir süre daha kaynaması gerekiyor demektir.

Reçel yapmak hem çok kolay hem de çok keyifli bir uğraş. Pişerken çıkan meyve kokuları da dayanılmaz. Ben bir de her tür reçeli pişer pişmez sıcakken hemen taze ekmekle tatmaya bayılıyorum! Hakikaten çocuksu bir mutluluk bu...

Meyveler.. meyveler..

Bu sabah Portakal Ağacı'nda yeni yemek etkinliğinin konusunu öğrenince çok heyecanlandım! Büyük aşkım elma! Gerçi bu 15 gün içinde tatlanmış doğal elma bulup almak ve elmalı tarifler denemek zor olacak.. Pazarcı teyzelerimin mayhoş elmalarıyla bir çözüm üretmek gerek..

Neyse! Yeni bir hafta ve yeni bir iş dönemi başladı... Geçen bir haftaya ev tembelliği ve mutfak deneyleri haricinde bir düzineden fazla da film sığdırdığım, kült filmlerimi geceyarıları kahve eşliğinde tekrar tekrar izleyebildiğim için gerçekten mutluyum! Yeni sezonda varolan biricik sinemamıza bir de kardeş geleceğini ve tamı tamına 9 salonumuz olacağını öğrendiğim için ayrıca mutluyum:)

Muhtemelen bu hafta yoğun bir hafta olacak, umarım yeni tarif ekleyebilirim, ama şimdilik sadece "umuyorum". İlk sabah kahvemi içiyorum. Havanın sıcaklığı tahammül sınırlarını zorluyor! Tesellim, birkaç gün sonra en sevdiğim ayın, Eylül'ün başlayacak olması... Acaba bu yıl nasıl kutlamalı Eylül'ü?

Yorum Gönder

 
Top