0
Tatlıya olan düşkünlüğüm bir yana, bazı zamanlar oluyor ki tuzlu kurabiyeleri de severek yiyorum. Ama sadece şeker yerine biraz tuz eklenmiş kuru pasta gibi kurabiyeleri sevmiyorum. Hamuruna peynir karıştırılan kurabiyeler ise bu anlamda favorim.

Peynirli Kurabiye Tarifi


Ve işte bunlar da en favori tuzlularım: peynirli kurabiyeler!

Bunları dün kruvasanların yanına yapmıştım, acıkanlar ve tatlı yanına tuzlu da arayanlar için. Ben aramam diye kimse aramayacak değil:) İyi ki de yapmışım.Annem kendi defterine de yazmamı istediğine göre artık bizde başka bir tuzlu kurabiye tarifi yapılmayacak demektir! Zaten bu tarif onun isteğiyle bloga ekleniyor, ben bilinen bir tarif olabileceği için yazmak istememiştim ama annem mutlaka yazmamı söyledi. :)

Bu peynirli kurabiyeler Emine Beder'in güzel tariflerinden biri:

Malzemeler
  • 125 g tereyağı(oda sıcaklığında)
  • 100 g kaşar rendesi (ben tulum peyniri kullandım)
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 su bardağı un (yaklaşık)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 adet yumurta
  • Bir tutam tuz

Üzerine
  • 1 yumurta sarısı
  • Çörek otu
  • Toz kırmızı biber

Yapılışı
  1. Derin bir kapta peynir rendesini, tereyağını, yoğurt ve yumurtayı karıştırın.
  2. Unu, tuzu ve kabartma tozunu ekleyerek yoğurun, elinize yapışmayan kıvamda yumuşak bir hamur yapın. Üzerini nemli bir bezle örterek 30 dk dinlendirin.
  3. Hamuru tezgahta merdane ile 1 cm kalınlığında açın, şekilli kalıplarınızla parçalar kesin. Ben papatya kurabiyeler yaptım:)Yağlı kağıt serilmişfırın tepsisine sıralayın.
  4. Kurabiyelerinizin üzerine fırça ile yumurta sarısını sürün, çörek otu ve kırmızı biber serpiştirin.
  5. 170 derece önceden ısıtılmış fırında güzelce kızarıncaya kadar pişirin.

Peynirli Kurabiye Tarifi


Evde bol bol film izleyerek geçiyor günler. Nasıl da özlemişim! Bu arada denemek istediğim tarifleri de planlıyor, evden çıkıp alışveriş yapıyor, yeni filmler kiralıyor ve eve dönüyorum. Keyfim yerinde! Kısa bir süre sonra ofis ortamına geri döneceğim ama bunu düşünmek istemiyorum...

Şimdi bu dumanaltı internet cafeden bir an önce çıkmam gerek. Hemen yandaki aktara uğrayacağım, melisa çayı almak için. Soğuk içecek denemelerine geliyor sıra yavaş yavaş. :)

Melisa çayı dedim de, aklıma geldi! Dün izlediğim Görkemli Hayatım'dan bir replik:

- Hayatındaki şu kız nasıl birisi?
- İyi birisi, çünkü bitki çayları içiyor.

Yorum Gönder

 
Top