0



Moralimin bozuk olduğu zamanlarda mutfak terapisi çok iyi gelir bana...

Güzelim haftasonu sonrası yeniden ofiste olmak, üstelik canımı sıkan şeyler yaşamak beni dün akşam adeta koşar adım mutfağa yöneltti. Hemen hamur yoğurmalı, kendime gelmeliydim. Hem evde de çay-kahve yanına çıkarılacak birşey kalmamıştı. Tatlı birşeyler iyi gelirdi ama ne? Dolaba baktım, bu aralar -özellikle de sabah kahvaltıda yulaf ezmeme doğrayarak- bolca yediğim armutları gördüm. Ne zamandır denemeyi istediğim armutlu turtayı denemenin tam zamanı dedim ve keyifle başladım turtamı yapmaya...

Yaz geçmeden meyvelerden bol bol yararlanmak gerek. Keklere, turtalara, tatlılara da çok yakışıyorlar! Buzdolabından çıkarttığınız serin mi serin bir meyveli turta herhalde sıcak ikindilerde çayınızın yanında harika gider. Ben malesef ofiste tadına baktım turtamın, ama siz denerseniz benim yerime de şöyle güzel bir çay demleyin, balkonunuzda serin serin tadını çıkarın.

Tarifin kaynağı malesef bilinmiyor çünkü annemin tarif defteri arasındaki gazete kupürlerinden birinde görüp deneyeceklerim arasına almıştım. Ben tarifteki yumurta sayısından 1 azalttım, üzeri için de limonlu jöle kullanmak istemediğimden Dr. Oetker'in tart jölesini kullandım.

Malzemeler*:

Turta hamuru:
- 225 g un
- 150 g Zeytinyağlı Becel (veya tercih ettiğiniz yağ)
- 75 g pudra şekeri
- 1 paket vanilya
- 1 yumurtanın sarısı
- Bir fiske tuz
- 1 yemek kaşığı soğuk su

Kreması:
- 1 yumurta + 1 yumurtanın akı
- 10 g mısır nişastası
- 125 ml çiğ krema
- 75 g pudra şekeri

Ayrıca:
- 4 tane armut
- 1 limonun suyu
- 1 paket tart jölesi
- 2 yemek kaşığı badem

* Bu tür tariflerde gram ölçüsüne uymak her zaman için daha iyi. Ben de bardak / kaşık ölçüsü verilmeyen tarifleri eskiden sevmezdim ama şimdi malzemeyi hassas terazide ölçerek yapmanın daha iyi olduğunu düşünüyorum. Ama sizin bu şekilde ölçme imkanınız yoksa malzemenizi değişik kaynaklarda bulabileceğiniz (bulamazsanız ben de yazabilirim) standart bardak / kaşık ölçülerine uyarlayarak kullanın...

Yapılışı:

1. Turta hamurunu hazırlamak için; unu, yağı, pudra şekerini, vanilyayı, yumurta sarısını, soğuk suyu ve bir tutam tuzu karıştırarak yoğurun. Biraz yumuşakça, ama elinize de fazla yapışmayan bir hamur olacak. Streç filme sarıp buzdolabında 1 saat bekletin.

2. Kremasını hazırlamak için; yumurtaları, pudra şekerini, nişastayı ve çiğ kremayı mikserle çırpın.

3. Bademleri sıcak suda bekleterek kabuklarını soyun, ince ince dilimleyin.

4. Armutları soyun, çekirdeklerini çıkarıp ince uzun dilimler halinde doğrayın. Üzerlerine hemen limon suyu gezdirin ki kararmasınlar.

5. Tart kalıbınızı yağlayın (ben hamur az olduğu için büyük tart kalıbım yerine 26 cm çapında Borcam kullandım), bademleri kalıba serpiştirin. Daha sonra hamuru kalıba düzgünce yayarak kenarlarını 2 cm yükseltin.

6. Armut dilimlerini hamurun üzerine sıralayın. Hazırladığınız kremayı da armutların üzerine gezdirin.

7. Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında 35 dk pişirin.

8. Turta biraz ılıdıktan sonra tart jölesini paketteki tarife göre hazırlayın ve üzerine dökün...


Turtayla uğraşırken mutfaktaki kısacık vaktim bitti, uyku saati geldi ve anneme tekrar yapacağıma söz verdiğim sakızlı lorlu kurabiyeleri yapamadım... Onu da bu akşam yaparım artık.

Yorum Gönder

 
Top