0
Üniversitedeki ilk yıllarımda, eve dönüş zamanları aynı zamanda rahmetli anneannemin beni şımartma zamanlarıydı. İsteyip de alamadığım ne varsa birer "sürpriz" olarak karşıma çıkar ve beni çok mutlu ederdi. Onu ziyarete gitmek çeşit çeşit sürprizle karşılaşmak demekti! Hiç beklemediğimiz bir anda uzatılan hediye paketi ("bak bakalım beğenecek misin?"), arka odalardaki çekmecelerden çıkan çikolatalar, ve tabi mutfaktan yükselen kokular..

Yoğurtlu patlıcan - biber közlemesi


Onun yemekleri bana daima annemin yemeklerinden bile lezzetli gelmiştir. Anneannem evinde daima yemek pişen, sofra kurulan bir kadındı. Yalnız yaşıyor olmasına rağmen mutfak daima çeşit çeşit yiyecekle dolu olur, biz gittiğimizde özlediğimiz yemekler yapılır, çayın yanına içi evde hazırlanarak aşağıdaki fırına yaptırılıveren pideler olurdu. Sıcak pidelerin içine közlenmiş biberleri sarar, yanına kestiğimiz sulu domateslerle yerdik. Ama ben en çok onun yoğurtlu közlemesine bayılırdım! Bu çok basit, salataya benzeyen yemek benim için dünyanın en lezzetli yiyeceklerindendi (hala öyledir) ve anneannem tatillerde eve döneceğim zaman ne istediğimi sorduğunda yanıtım hiç değişmezdi: Közleme!

Bilmiyorum sihir onun parmaklarında mıydı, bizlere duyduğu sevgide miydi? Galiba öyleydi. Başka nasıl bu basit yemek bir ziyafete dönüşebilirdi ki? Şimdi annem yapıyor közlemeyi. Ben közleme olduğunda başka yemek aramıyorum, yanında kızarmış ekmeğim de olursa aramıza başka yemeğin girmesini kesinlikle istemiyorum.

Yazın en güzel bostan patlıcanları odun ateşinde közlendiğinde, yoğurdunuz da süzme ve lezzetliyse parmaklarınızı yiyebileceğiniz bir lezzettir bu! Domatesli-çiğ soğanlı versiyonu da güzel olur, zaten közlenmiş patlıcan her şekilde güzeldir ama yoğurtlunun yerini bence hiçbirisi tutmuyor...

Malzemeler:
  •  3 adet közlenmiş patlıcan
  • 1 adet közlenmiş kırmızı biber
  • 1 adet közlenmiş yeşil biber
  • Süzme yoğurt
  • 2-3 diş dövülmüş sarımsak
  • 1 adet iri soğan
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • Taze çekilmiş karabiber
  • Tuz (mümkünse deniz tuzu)

Yapılışı
  1. Büyükçe bir servis tabağına ince ince kıydığınız közlenmiş malzemenizi yayın.
  2. Sarımsağı dilediğiniz miktarda süzme yoğurtla karıştırın. Yoğurt akıcı kıvamda değil, koyu krema kıvamında olursa daha güzel olur. Tuzunu ekleyin.
  3. Yoğurdu servis tabağındaki malzemeler üzerine kaşıkla koyun. Karıştırmayın, sadece kaşıkla aralardaki boşluklara girmesini sağlayın.
  4. Soğanları ince ince doğrayın. Zeytinyağını tavada kızdırın, soğanları karamelize oluncaya kadar çevirin. Soğanlar ne kadar kızarıp çıtırlaşırsa o kadar lezzetli olur. Ocağı kapattıktan sonra toz kırmızı biberi ekleyin, karıştırın.
  5. Hazırladığınız soğanlı sosu közlemenin üzerine gezdirin. Karabiberinizi el değirmeninde çekerek döktükten sonra servis yapın.

Yorum Gönder

 
Top