0




Ne? Çingene pilavı mı? Nasıl yani?
Bu nefis salataya neden çingene pilavı demişler, bilmiyorum. Ama annemin anlattığına göre bizim buralarda pazar kurulduğunda pazarcıların öğle yemeği olurmuş bu salata. Ama niye pazarcı pilavı değil de çingene pilavı, niye salata değil de pilav, bakın onu bilmiyorum ve bir türlü öğrenemedim.

Pazarcılar önlerine yığdıkları ürünlerine alıcı beklerken vakit öğleye geldiğinde de yine sattıkları sebzelerle doyururlarmış karınlarını. Kimde ne varsa getirir, domates satan domatesinden, soğan satan soğanından, peynirci peynirinden.. Karıştırılır hepsi koca bir kapta, bakkaldan alınıveren ekmekler bölüşülür ve bu nefis yemeğe girişilirmiş! Egeliler bilir, evde yemek olmadığında, hafif bir öğle yemeği gerektiğinde, hemen aklımıza gelen ilk çözümlerden biridir çingene pilavı. Yapımı kolay, malzemeleri basittir ama taze ekmeğiniz varsa harika bir öğün olur.

Dün akşam eve gittiğimde annemler su almaya gitmişlerdi (içme suyumuzu almak için belli aralıklarla yakındaki -suyu çok lezzetli olan- bir köye gidiyorlar). Masanın üzerinde kendime çingene pilavı yapmamı yazdığı notunu bulduğumda gülümsedim. Peyniri bile çıkarmış, tabağa koymuştu. Ben de hemen gerisini hazırladım, bir parça ekmek ve yarım kadeh şarapla birlikte basit yemeğimin tadını çıkarttım. Sizinle de bu keyfi paylaşmak istedim... Kendinize bir tabak çingene pilavı hazırlamak isterseniz:

Malzemeler:
- 1 avuç kesik*
- 1 küçük domates
- 1 küçük soğan
- 1 yeşil biber
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı
- Mümkünse deniz tuzu

* Bu salata için burada kesik dediğimiz bir nevi çökelek kullanılıyor, ama herhalde tuzsuz ve yağsız başka bir çökelek türüyle de olur.

Yapılışı:
1. Kesiği ufalayıp bir tabağa koyun.

2. Domatesi, soğanı ve biberi kesiğin üzerine küçük küçük doğrayın.

3. Yağınızı ve tuzunuzu malzemenin üzerine gezdirip karıştırın.

4. Tazesi yoksa da bir parça ekmek kızartarak afiyetle yiyin.


Basit ve sade bir lezzet, yorgun bir akşamın mutluluğu olabiliyor bazen... Neden olmasın?

Yorum Gönder

 
Top