0



Özellikle kek ve kurabiyelerde baharat kullanmayı çok seviyorum. Onları kullanmak üzere tahta havanda döverken büyücü gibi hissediyorum kendimi:) Karanfil gibi inatçı olanları fazlaca ufalanmıyor ama olsun, onların yerken kendini belli etmesini çok seviyorum, karakterli olduklarını düşünüyorum!

Kış keklerine ve kurabiyelerine sanırım daha çok yakışıyor baharatlar. Temel özellikleri "ısıtıcı" olmaları ne de olsa. Bu kurabiyede de çeşit çeşit baharat var. Uzun zamandır yapmayı düşünüyor, tarifin arkasında yazdığı Dr. Oetker vanilya paketini çekmecemde saklıyordum, ama üşeniyordum da yapmaya. Neden olabilir ki? Bademlerden dolayı elbette! Bademleri tek tek soyma ve rondoda çekme işlemi fena halde zor geldiğinden:) Nihayet artık daha fazla tembellik etmeyeyim dedim ve denedim. Son zamanlarda yaptığım en güzel kurabiyeler oldular!

Baharatlı bir çayla veya sevdiğiniz herhangi bir bitki çayıyla birlikte güzel giderler.
Kahve fincanlarının yanında minik kurabiyeler görmeyi seviyorsanız onun için de idealler.
Ben ceviz büyüklüğünde yaptığım için yarım ölçüyle bile 17 adet kurabiyem oldu. Size yine tam ölçüsünü vereceğim:

Malzemeler:

- 200 g tereyağı / margarin
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
- 1 portakal kabuğu rendesi (ben 1 yemek kaşığı portakal şekerlemesi kullandım)
- 1/2 çay kaşığı kişniş
- 1/2 çay kaşığı kakule
- 1/2 çay kaşığı tarçın
- 1/2 çay kaşığı karanfil
- 1 su bardağı çekilmiş badem
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 2,5-3 su bardağı un

Yapılışı:

1. Oda sıcaklığındaki yağı pudra şekeri ile birlikte mikserle 2 dk kadar çırpın.

2. Portakal kabuğu rendesini, döverek incelttiğiniz baharatları ve vanilyayı ekleyerek tümü karışıncaya dek çırpın.

3. Mikseri çıkartıp önceden hazırladığınız bademleri ekleyin. Kabartma tozunu ve unu yavaş yavaş ekleyip yoğurarak elinize yapışmayan bir hamur yapın. Hamuru streç filmle sararak buzdolabına koyun, 1 saat bekletin.

4. Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın, yağlanmış tepsiye dizin. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 25-30 dk kadar pişirin.


Yorum Gönder

 
Top