0

Karlı ve soğuk günlerden geçtik, daha da geçecek gibiyiz. Ben yine her zamanki gibi, hatta biraz daha fazla üşüyorum. Kan değerlerimde bir sorun olabilir diye düşünmeye başladım bu aralar yine.. Elbette sağlıklı beslenmeye çalışıyorum, yeşil sebzeleri, otları eksik etmiyorum soframızdan. Proteinimi almaya da daha dikkat eder oldum. Böyle dikkatli beslenince, havalar da soğuk olunca, arasıra kaçamak yapmaya izin oluyor tabi:) Bu aralar siz de kendinize tatlı kaçamaklar için izin veriyorsanız, şahane bir önerim olacak: Bol kestaneli, bol çikolatalı bir dilim pasta!

Geçtiğimiz ay Filiz annemin doğumgünü için yapmıştım bu pastayı. Pastayı hafta içinde, geç bir saatte yapmak zorunda kalınca, olabildiği kadar pratik bir tarif aradım. Eksik malzemeleri iş çıkışında yakındaki dükkanlardan temin edebilmeliydim. Ve elbette sonuç çok güzel olmalıydı.. İşyerinde flash belleğin arşivinde umutsuzca gezinirken bu tarife rastladım. Bir yemek dergisinden not almışım, çok pratik bir pasta diye, kimbilir ne zaman..

Akşam malzemeleri tezgaha sıralayıp pastayı yapmaya başlamamın üstünden o kadar kısa bir zaman geçti ki, gelip son haline bakması için sevgilimi çağırdığımda o bile şaşırdı. Buzdolabında o gece dinlenen pastamız ertesi akşam kesildiğinde lezzeti beni bile şaşırttı doğrusu:) Doğumgünü annesi ise tek kelimeyle bayıldı pastasına. Kestane ve çikolata biraraya gelince aksi düşünülebilir mi:)

Bu aralar ister kendinize ödül olarak, ister misafirleriniz için, ister hızlı bir doğumgünü hediyesi ya da sürpriz için, çok ama çok pratik bir pasta tarifi arıyorsanız eğer, böyle buyrun:

Malzemeler:

- 1 adet (2 katlı) hazır pandispanya*
- 1/2 kg kestane şekeri
- 1 ufak kutu çiğ krema
- 2 büyük paket (160 gr) bitter çikolata
- 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu

* Ben Bim'de satılan pandispanyaları çok beğeniyorum. Hem fiyatları çok uygun, hem de diğerlerine göre daha kalın ve lezzetliler, denemediyseniz tavsiye ederim.

Yapılışı:

1. Pandispanyanın katlarını portakal suyuyla ıslatın.

2. Bitter çikolatanın 1 paketini benmari usulü eritin, biraz ılımaya bırakın.

3. Kestane şekerini çatalla ezin (şerbetsiz kısmını kullanmaya dikkat edin, yoksa pastanız fazla şekerli olabilir). Kestane püresi de kullanılabileceği yazıyor tarifte, ama bence kestanenin biraz pütürlü kalıp yerken kendini belli etmesi daha güzel. Bu yüzden robotta çekmenizi değil çatalla ezmenizi tavsiye ederim.

4. Ezilmiş kestane şekerini derin bir kaba alın, içine kremayı ve erimiş-ılımış çikolatayı ekleyin. Kaşıkla düzgün bir krema kıvamı alana kadar iyice karıştırın.

5. Hazırladığınız kremanın yarısından biraz fazlasını pastanızın ara katına sürün. Diğer katı kapattıktan sonra kalan kremayla bütün pastayı kaplayın.

6. Kalan 1 paket çikolatayı da eritin ve pastanızın üzerine gelişigüzel dökün. Dilerseniz yeşil fıstıkla süsleyebilirsiniz.

7. İşte hepsi bu kadar... Buzdolabına kaldırın, en az 1 gece dinlendirdikten sonra servis yapın. Eğer imkanınız varsa (bir yere götürmeyecekseniz) pastanızın üstüne çikolatayı servisten önce de dökebilirsiniz.


Işık koşulları çok yetersiz olunca ancak bu kadar adam edebildim fotoğrafları, kusura bakmayın. Fotoğraflar yüzünden tarifi yayınlamamak da haksızlık olur gibi geldi. Şimdi film izlemek için beni bekleyen sevgilimi daha fazla bekletmemek üzere mutfağa sıcak çikolata yapmaya gidiyorum:)

Mutlu, keyifli olsun haftasonunuz.
İçinizi ısıtmayı ihmal etmeyin...

Yorum Gönder

 
Top