0


Çok sevdiğimiz bu çorbanın tarifini niye daha önce yazmadım bilmiyorum. Aslında sevmemize rağmen çok sık yaptığım da söylenemez! Biraz yerelmasının temizliği gözümde büyüdüğünden, biraz da her zaman her yerde bulamadığımdan olsa gerek.. Oysa sevgilim geçen yaz bile ara ara aklına gelip bu çorbayı istemişti benden. Mevsimi gelince yapacağıma söz vermiştim, yaptım da..



Burada satılan yerelmaları koyu soğan kabuğu renginde oluyor. Aydın pazarından aldıklarımız ise daha sütlü kahve renginde olurlardı. Ayrı bir cins sanırım. Lezzet olarak da sanki daha güzellerdi. Ya da şimdi bana öyle geliyor, Ege'nin sebzelerini ve herşeyini özlediğim için.. Orada annemle en çok zeytinyağlısını yapmayı severdik bu güzel sebzenin. Çorbayı ise ilk kez kendi evimde denedim. Her ikisi de güzel, lezzetli. Bu sebze çiğ de yenebiliyor ki tadı gerçekten hiç fena değil.



Havalar biraz güzelleşmiş olsa da iyice ısınana kadar çorbaları akşam yemeği soframızda arıyoruz. Özellikle ben, çorbasız bir kış akşamı düşünemiyorum. Siz de benim gibiyseniz, hele de kremalı-sütlü çorbaları seviyorsanız bu çorbaya bayılacaksınız, eminim. Zahmetini de gözünüzde büyütmeyin, tadına bakınca değdiğini düşüneceksiniz. Yerelmasının temizliğinin kolay olması için önden biraz patates gibi haşlamayı da deneyebilirsiniz, o zaman nispeten kolaylaşıyor kabuklarını soymak ama bu kez de soğumasını beklemeniz lazım. Tercih sizin. Tv karşısına oturup yavaş yavaş da yapabilirsiniz bu işi.. Ben çoğu sebzeyi bu şekilde ayıklarım:)



Malzemeler biraz fazla, ben olmuşken fazla olsun diye çok yapıp bir kısmını dondurucuya kaldırmıştım. Siz isterseniz yarım ölçü de yapabilirsiniz.



Malzemeler:



- 2 paket yerelması (toplam yaklaşık 1,5 kg)

- 2 çorba kaşığı tereyağı

- 1/2 paket (100 ml) çiğ krema

- 4 su bardağı sıcak su

- 1 çay kaşığı köri

- Bir tutam muskat

- Deniz tuzu

- Karabiber

- Bir tutam maydanoz

- Üzeri için küp kesilmiş tost ekmekleri



Yapılışı:



1. Yerelmalarının kabuklarını soyup temizleyin. Kararmamaları için soyduklarınızı su dolu bir kabın içerisine atın. Hepsi temizlendikten sonra tekrar yıkayıp iri olanlarını birkaç parçaya kesin.



2. Tereyağından az bir miktar ayırarak kalanını tencerede eritin, yerelmalarını ekleyin. Üstlerine köriyi serpip birkaç dakika karıştırarak soteleyin.



3. Sıcak suyu tencereye ekleyin, kaynamasını bekledikten sonra altını kısarak yaklaşık 20 dk pişirin.



4. Yerelmaları iyice püre yapılacak kıvama geldiğinde blenderdan geçirin. Kremayı, muskat, tuz ve karabiberi ekleyin. Kıvamına göre su ilave edebilirsiniz.



5. Ayırdığınız tereyağıyla küp ekmekleri kıtırlaştırın. Çorbanızı kaselere aldıktan sonra üstlerine maydanoz ve kıtır ekmek, dilerseniz biraz daha muskat serperek servis yapın.





Nefis görünüyor değil mi:) Öyle gerçekten.

Kış bitmeden önce mutlaka denemenizi tavsiye ederim.



Yorum Gönder

 
Top