0

Pastacı Burcu kitaplarla aramdaki sevginin detaylarını sormuş:) Tamam kabul, soru tam olarak böyle değildi ama olsun, bu vesileyle ben de kitaplardan bahsedebileceğim. Teşekkürler Burcu! (ve aynı zamanda özür, bu gecikme için...)

Ben okumayı okula başlamadan önce öğrenen şanslı bir çocuktum. O zaman Milli Eğitim'de memur olan sevgili dedemin daktilosunda yazdığı şiirleri okuyabilmek, ve hatta ben de daktilo yazabilmek istedim ve dedem bana okumayı öğretti. 5-6 yaşlarımdayken okula giden mahalle arkadaşlarımın arkasından ben niye gidemiyorum diye ağladığımı hatılıyorum. Okumayı ve okula gitme fikrini o kadar seviyordum! Annemle babamın yaşıtlarıyla birlikte okusun kararları yüzünden bu kadar istememe rağmen ancak 7 yaşında okula başladım ve ilk yıl oldukça zorlandım. Çünkü sınıfta "küçük bayan çokbilmiş" durumundaydım:) Öğretmenim beni 2. sınıfa geçirebileceklerini söyledi ama tabi ki annemler bunu da kabul etmediler. Sonuçta, ben sınıftaki kitaplıkta duran tüm kitapları okuyup bitirdim ve öğretmenimden yeni kitap talebinde bulundum!

Bu böyle gitmezdi tabi.. İşte annem bana o zaman kitap almaya başladı. Ben de bir heyecan, bir sevinçle çarşıya çıkacağımız günleri beklemeye.. Her dışarı çıkışımızda annem bana mutlaka kitap alırdı. Tüm çocuk klasiklerini ilkokul yıllarımda okuyup bitirdim ve bu bakımdan şanslı sayıyorum kendimi. Belki şimdiki çocuklar daha renkli, cicili bicili kitaplar olduğu için şanslılar ama onların okumayı sevmesinin önünde benim çocukluğumda olmayan teknolojik engeller var malesef. Belki eskiden anne-babaların çok şey yapması gerekmiyordu bir çocuğun kitapların büyülü dünyasına dalıp gitmeyi keşfetmesi için, ama şimdi onlara çok iş düşüyor diye düşünüyorum...

Gelelim Burcu'nun sorularına!

* En son aldığın kitap?

Fay Weldon - Rhode Island Blues olmalı. Kitaplarımı internetten çok miktarda sipariş ettiğim için uzun süredir kitap almadım, halen elimdekileri okuyorum. İnternetten kitap almanın kolaylıkları ve maddi avantajları olsa da asla tercih ettiğim bir yöntem değil. Ben kitapçılarda kaybolmayı severim, kitapları koklamayı, karıştırmayı, uzun uzun incelemeyi.. Ama malesef bulunduğum şehirde bir kitapçı yok. Hakkını yemek istemem, küçük bir tane var ama orada da aradığım her kitabı malesef bulamıyorum...


* Kaç kitabın var?

Yaklaşık 400 diye tahmin ediyorum, ama tam sayıyı bilemiyorum..

* En son okumakta olduğun kitap?

Tamama - Pontus'un Yitik Kızı - Yorgo Andreadis.

Savaş yıllarında ailesinden ve köklerinden koparak Türk bir aile yanında büyümek zorunda kalmış bir Rum kızın gerçek hayat öyküsü...




* En çok etkilendiğin 4 kitap?


Bu tür sorular pek sağlıklı değillerdir aslında.. Düşününce hayatımın değişik dönemlerinde ve değişik psikolojik durumlarda pekçok kitaptan etkilenmiş olduğumu görüyorum. Bunları 4 taneyle sınırlandırmak oldukça zor ama belki şunları yazabilirim:

Oğuz Atay - Tutunamayanlar

George Orwell - 1984


Kazancakis - Günaha Son Çağrı


Uğur Özakıncı - Siyah (Hiçliğin ve Mülkiyetsizliğin Öyküleri)




Şimdi ben de Tuğçe, Burcu ve Yeşim'e sorayım:
Sizin kitaplarla aranızda ne var? :)


N
ot: Kitap fotoğrafları internetten alınmıştır...

Yorum Gönder

 
Top