0



Sevgili Aliye'nin geçenlerde gönderdiği Söke Un'un yeni un karışımlarıyla ilk denemem tahminlerin(izin) dışında muffin oldu!

Aslında ekmek yapmak istiyordum ama annemin nohut mayalı ekmeğinden sıra gelmedi bir türlü. Ben de moralimin epey bozuk olduğu yağmurlu ve soğuk bir Cumartesi akşamında mutfağa girdim ve yulaf unu karışımı paketindeki alternatif tarif olan yulaflı muffini denedim. Aliye özellikle güneş muffinlerini tavsiye ettiği için ilk tercihim oydu ama tarifte yer alan kimi malzemelerin evde olmadığını fark edince yulaflı olanları yapmaya karar verdim. Sonuçta ilk kez kağıt kalıp kullanmadan denediğim muffinler o kadar güzel kabardı ve puf puf oldu ki bütün üzüntüm bir anda kayboldu.

Annemle Sevim hemen kahveleri eşliğinde birer tanesinin tadına baktılar. Annem sadece bir lokma alacağını söyledikten sonra böldüğü muffinin hepsini yiyince, üstelik tarifi kendi defterine de yazmamı isteyince çok güzel olduğuna emin oldum:) Ertesi gün ofise getirdim ve mutsuzluğun da yağmurun da devam ettiği Cumartesi gününde muffinim çayıma eşlik etti... Ve evet, mutlu oldum! (Sizinle o an'ın fotoğrafını paylaşmak isterdim aslında ama ışık o kadar yetersizdi ki fotoğraf çekemedim. Yukarıdaki ve aşağıdaki kareler mutfakta çekildi)

Unutmadan! Yumuşacık, kocaman muffinler yapmanın sırrı -özellikle benim gibi daha önce bilmeyenler için- bu tarifin içinde saklı! :) Tarif Söke Un paketinden, ben kendi anlatımımla yazıyorum -zaten verilen ölçüleri de fazla değiştirmedim. Bu tarife biz hepimiz 5 yıldız verdik. Sıra güneş muffinlerde!

Malzemeler:
Sıvı karışım:
- 3 adet yumurta
- 1 su bardağı toz şeker (esmer şeker kullandım)
- 3/4 su bardağı bal
- 1 su bardağı yoğurt
- 1/2 su bardağı sıvıyağ (zeytinyağı kullandım)

Un karışımı:
- 1 su bardağı yulaf unu
- 2 su bardağı normal un
- 2,5 çay kaşığı tarçın
- 1/2 çay kaşığı hindistan cevizi
- 2 çay kaşığı vanilya
- 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
- 2 çay kaşığı karbonat (1 çay kaşığı kullandım-yeterli oluyor)

Ayrıca:
- 1 su bardağı ceviz (irice çekilmiş)
- 1/2 su bardağı kuru üzüm

Yapılışı:

1. Ön hazırlık olarak cevizleri ve üzümleri hazırlayın. Üzümleri ayıkladıktan sonra şişmeleri için sıcak suda bir müddet bekletin, daha sonra kurulayarak una bulayın.

2. Derin bir kapta un karışımı için verilen tüm malzemeyi karıştırın.

3. Bir başka derin kapta sıvı malzemelerin tümünü bir anda mikserle karıştırın. İlk püf noktası bu, normal kek yaparken olduğu gibi önce şekerle yumurtalar çırpılıp sonra diğer malzemeler tek tek eklenmiyor, tümü birlikte çırpılıyor. Kesinlikle çok fazla çırpmayın, ikinci püf noktası da bu...

4. Kuru malzemeyi sıvı malzemeye ekleyerek tümü özleşene dek karıştırın. Daha sonra ceviz ve üzümü ekleyin.

5. Yağlanmış muffin kalıbınıza üstten çok az bir boşluk kalacak şekilde kaşıkla karışımı boşaltın. Benim kullandığım kalıpla bu ölçülerden 14 adet muffin çıktı.

6. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında sadece 20 dk pişirin. Muffinler normal kek süresinin yarısında pişiyorlar, fırından çok fazla uzaklaşmayın:)

O arada güzel bir çay demleyin, ya da kahvenizi hazırlayın. Yağmurlu, belki de karlı soğuk bir gün için harika bir eşlikçi olacaklar...

Sevgili muffin kalıbımla denediğim ilk muffinlerim:)
Çok sevildiler, sanırım bir müddet bizde normal kek yapılmayacak!

Yorum Gönder

 
Top