0




Beni çok mutlu eden iki güzel jesti hepinizle paylaşmak istedim haftanın ilk gününde!

Cumartesi günü annem telefon ederek bana kocaman bir paketin geldiğini söyleyince çok sevindim, Aliye'nin gönderdiğini yazdığı paketi bekliyordum zaten:) Ne var kızım bunun içinde? diye merakla soran anneme istersen açabilirsin dedim ama o yine de benim eve gelmemi beklemiş. Eve gelince paketi merakla açtım, doğrusu bu kadar büyük bir paket beklemiyordum! İçinden Söke Un'un piyasaya yeni çıkan 5 farklı çeşit unu çıkınca yüz ifademi görmenizi isterdim. Birbirinden şık paketlerde, evde ekmek yapımı için 5 farklı un karışımı!

Sevgili Aliye, Söke Un'un Aydın Söke'de bulunan fabrikasında Gıda Mühendisi olarak çalışıyor. Piyasaya yeni çıkacak olan ekmeklik unlar üzerinde çalıştıklarını yazmış, bana da denemem için göndereceğini söylemişti. Doğrusu bu jest karşısında ne diyeceğimi bilemiyorum. Aliyecim, çok ama çok naziksin, çok teşekkür ederim sana ve tabi Şirketinize de, bu güzel ürünler için. Annem daha yeni ekmek yaptığı için henüz deneme fırsatım olmadı ama en kısa zamanda deneyip paylaşacağım. Hatta kutularda bulunan alternatif muffin tarifleri de oldukça ilgimi çekti, onları da en kısa zamanda denemek istiyorum! Paketlerin arkalarında evde ekmek yapımının tüm aşamaları anlatılıyor, daha önce hiç yapmayan biri bile kolayca yapabilir. Ayrıca ekmek yapma makinesi kullananlar için de tarifler var.

Tüm paketler 500 gramlık 2 paket un karışımı içeriyor, 2 paket de maya. Yani 1 kg.lık bir paket ile 2 kez ekmek yapılabiliyor. Ürünler antioksidan içeriyorlar, ayrıca katkı maddesi kullanılmamış. Antioksidanın etkisini merak edenler için sanırım Aliye açıklama yapar (bildiğim kadarıyla olumlu bir katkı maddesi). Market raflarında sanırım yakında göreceğiniz bu unları kısaca tanıtmak istedim:

* Tam Buğday Unu Karışımı: Kepeği ve tahılları ayrıştırılmamış tam buğday unu ve tuz içeriyor.

* Yulaf Unu Karışımı: Buğday unu, yulaf unu ve dark malt unu içeriyor. Tuzu, şekeri de içinde. Nefis yulaflı ekmekler yapmak için!

* Çavdar Unu Karışımı: Buğday unu, çavdar unu, tuz, şeker, çavdar ekşisi ve dark malt unu içeriyor. Evde çavdar ekmeği de yapabileceğim demek ki!

* 7 Tahıllı Un Karışımı: Doğrusu favorim bu oldu. Oldukça zengin bir un! Bakar mısınız şu listeye: tam buğday unu, yulaf unu, çavdar unu, mısır unu, soya unu, ayçiçek içi, keten tohumu, tuz ve susam içeriyor. Nasıl bir ekmek yapılır bununla, tahmin edin:)








* Köy Ekmeği Karışımı: Bu karışım da tam buğday unu, çavdar unu, tuz ve dark malt unu içeriyor. İsmi ne kadar cazip değil mi? Bakalım bu nasıl bir ekmek olacak:) Kapak fotoğrafındaki ekmek nefis!









*****************************************
Beni çok mutlu eden bir güzel jest de Tuğçe'den geldi! Sevgili Tuğçe oldukça yetenekli ve harika çizimler yapıyor, zaten cıvıl cıvıl küçük mutfağından da belli değil mi? Benim kahveme de o cici renklerinden eklemek istemiş ve bu güzel fincan çalışmasını göndermiş. Ben çok sevdim, profilimdeki siyah kahve fincanımın yerine de hemen bunu koydum! Tuğçecim ellerine sağlık, çok teşekkür ederim!


Beni çook mutlu ettiniz sevgili dostlar, siz de mutlu olun e mi? :)

Yorum Gönder

 
Top