0




Şimdi "pirinç köftesi de nedir?!" diyeceksiniz belki, benim ilk duyduğumda dediğim gibi. Mücvere benziyor değil mi? Pirinç mücveri de denebilir belki, ama bizde de mücvere pek mücver denmez zaten, kabak köftesi denir:)) O yüzden ben de orjinal ismini yazayım dedim.

Evet, bu çıtır köftelerin içinde pirinç var! Benim gibi pirinçle arası pek sıcak olmayan biri için bile yeterince lezzetliler. Çay yanında da ikram edilebilir belki ama ben akşam yemeği için yaptım. Haftasonuna girdiğimiz şu saatlerde de hemen sizlerle paylaşayım dedim. Belki haftasonu konuklarınız için ya da sırf kendiniz için denemek istersiniz!

Mücvere göre çok daha çıtır oluyorlar, hatta ertesi gün kalan birkaçını ısıttığımızda onlar bile yumuşamamıştı. Belki kızartma olması nedeniyle pek masum değiller ama benim gibi zeytinyağında kızartır ve havluda bekletirseniz kesinlikle ağır olmuyor, zaten yağ da çekmiyorlar...

Malzemeler:

- 1 su bardağı pirinç
- 2 adet yumurta
- 3 yemek kaşığı un
- 1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi
- 1 Türk kahvesi fincanı maden suyu
- 1/2 demet dereotu (ince kıyılmış)
- Tuz, karabiber
- Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:

1. Pirinci yıkayıp 2 bardak sıcak tuzlu suda pişirin. Pişen pirinci derin bir kaba alıp biraz ılımaya bırakın.

2. Yumurtaları, unu, kıyılmış dereotunu, maden suyunu ve peynir rendesini iyice karıştırın. Bu karışımı pirinçlere ekleyip tekrar karıştırın.

3. Hazırladığınız karışımdan birer dolu yemek kaşığı alarak başka bir kaşık yardımıyla kızgın yağa bırakın. Tüm köfteleri arkalı-önlü güzelce kızarttıktan sonra sıcakken servis yapın.

Yorum Gönder

 
Top